Bussejadors i bombers de Lleida reivindiquen la salut masculina sota el lema "Moustaches a l'aigua"

REDACCIÓ
Publicat: 
18-11-2022
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Bussejadors i bombers de Lleida reivindiquen la salut masculina sota el lema "Moustaches a l'aigua"
    Peu de foto: 
    Institut Català de Salut

Movember Lleida, juntament amb l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, els Bombers de la Generalitat, el Club INEF Lleida i el centre d’immersió Artquatic han organitzat per al proper diumenge 20 de novembre d’11.30 a 13 h una activitat aquàtica a les piscines d’INEF per reivindicar la salut masculina, amb motiu de la celebració del Dia Mundial contra el càncer de pròstata. Sota el lema ‘Moustaches a l’aigua’, els bombers se submergiran a la piscina amb equips de busseig i els bigotis reivindicatius d’aquesta campanya internacional. 

A la província de Lleida es diagnostiquen una mitjana de 250 nous casos de càncer de pròstata cada any, segons les dades de la Unitat Funcional del Càncer de Pròstata de Lleida, que aglutina professionals dels serveis d’Urologia, Oncologia Mèdica, Oncologia Radioteràpica, Radiodiagnòstic, Anatomia Patològica, Gestió de Casos, Farmàcia i Medicina Nuclear. 

Al conjunt de Catalunya es diagnostiquen cada any 5.200 pacients amb càncer de pròstata. Segons les dades del Departament de Salut, el 90% d’aquests pacients sobreviuen al cap de 5 anys del diagnòstic, gràcies a tractaments cada cop més eficaços. Quan el tumor es diagnostica en estadis precoços, tant la cirurgia com la radioteràpia externa o la braquiteràpia aconsegueixen taxes de curació molt elevades. 

Movember Foundation 

Movember Foundation http://es.movember.com és una organització benèfica internacional compromesa a impulsar una vida més feliç, saludable i tan llarga com sigui possible per als homes. Des de 2003, diverses persones anònimes s’han unit a la causa i han recollit fons. Actualment, s’han finançat més d’un miler de programes d’investigació centrats en el càncer de pròstata i de testicle, en la salut mental i la inactivitat física. Una de les activitats més reconegudes d’aquesta organització és la campanya dels bigotis a les xarxes socials. Podeu consultar totes les activitats que s’han fet a Lleida en el marc del Movember als comptes de l’organització a Instagram (@movemberlleida) i Facebook (movember.lleida.5).

Comparteix

També t'interessarà