Dante Pérez es disculpa amb els veïns de Gimenells en una carta on admet "certs errors" i anuncia la dimissió

REDACCIÓ
Publicat: 
12-02-2018
Actualitzat: 12-02-2018 13:21
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Dante Pérez es disculpa amb els veïns de Gimenells en una carta on admet "certs errors" i anuncia la dimissió

L'encara alcalde de Gimenells, Dante Pérez, ha repartit aquest cap de setmana a totes les cases del municipi de Gimenells i del Pla de la Font una carta en què explica als veïns i veïnes les decisions que ha pres durant els últims mesos i que l'han portat a anunciar la seva dimissió en cas que no s'aprovin els pressupostos del municipi.

Pérez, que sempre s'ha mostrat radicalment en contra de l'independentisme i havia qüestionat la postura "poc ferma" del PSC davant la convocatòria del referèndum de l'1O, va acabar deixant el partit dels socialistes i formant part de la llista del PP com a número 2 per Lleida. Això va provocar un daltabaix al consistori, provocant dimissions en cadena dels seus companys de candidatura municipal al no compartir la decisió. Des de la federació del PSC a Lleida van pressionar l'alcalde de Gimenells per a que deixés el seu càrrec amb perplexitat per l'anunci sobtat del seu canvi de partit.

Fins ara, Pérez s'havia negat a dimitir, per això, la resta de formacions de l'ajuntament de Gimenells i el Pla de la Font preparen una moció de censura que el rellevi del càrrec. Però en la carta que Dante Pérez ha fet arribar als veïns, ell mateix anuncia que dimitirà si no aconsegueix els suports necessaris per a l'aprovació dels pressupostos municipals. Tot i que es referma en "la ferma i inamobible voluntat de seguir al càrrec d'alcalde per portar a terme els projectes previstos".

A la carta, l'alcalde es mostra orgullós de la gestió municipal i d'haver aconseguit redreçar la situació econòmica de l'ajuntament, tot i que assumeix "certs errors en alguns àmbits" de la seva responsabilitat i es disculpa: "especialment en el que és relatiu a la gestió del complexe context polític i social a Catalunya, amb algunes declaracions que assumeixo podrien haver ferit la sensibilitat d'alguns veïns, davant dels quals aprofito l'ocasió per disculpar-me".

Pérez convida en la carta al veïnat del municipi a plantejar suggeriments o dubtes en una sessió informativa al local social el 20 de febrer a les 21h.

 

AQUEST ÉS EL CONTINGUT DE LA CARTA:

Apreciado vecino/a,
El día en que accedí a la alcaldía de Gimenells i el Pla de la Font, en junio 2015, hice realidad aquello con lo que siempre había soñado. Hoy, tras 2 años y medio de mandato, desde la tristeza más absoluta, y ante la falta de apoyos necesarios para la normal gobernabilidad, veo truncada mi continuidad al frente de este ayuntamiento.
Durante este tiempo he venido ejerciendo las reponsabilidades encomendadas con entrega y pasión, y con la ayuda del resto de concejales conseguimos, entre otras cosas, enderezar la situación económica del ayuntamiento, mejorar la prestación de servicios públicos, mejorar las infraestructuras, y lo más importante, dar respuesta a la necesidades sociales; una gestión de la que me siento orgulloso.
Reconozco, no obstante, que he cometido ciertos erroresen algunos ámbitos de mi responsabilidad, especialmente en lo relativo a la gestión del complejo contexto político y social en Cataluña, con algunas declaraciones que asumo podrían haber herido la sensibilidad de algunos vecinos, ante los que aprovecho la ocasión para disculparme.
Si bien, cabe destacar que no ha sido fácil gestionar esa realidad política nacional, que también afectaba directamente al ámbito local y, en especial, a los alcaldes; y el sometimiento a tal presión durante tanto tiempo, finalmente se tornó difícil de soportar.
Por ello, una vez convocadas las elecciones autonómicas del 21D, y considerando ambigua y poco firme a dicho respecto la posición del PSC, partido en el que militaba, me vi en el ánimo de mostrar mi apoyo al partido del gobierno, determinado a poner fin a tan crítica situación, concurriendo en un lugar simbólico, como independiente, en sus listas para el 21D. Una decisión personal que, a mi juicio, no debería haber tenido ninguna afectación sobre lo que nos ocupa, esto es, la gestion municipal.
Sin embargo, dicho acto me costó la confianza de los concejales de mi grupo, a los que en ningún caso culpo, y cuya posición respeto, aunque no pueda compartir, por las razones expuestas anteriormente.
Por ello, aun teniendo la firme e inamovible voluntad de seguir en el cargo de alcalde para acometer los proyectos previstos para este curso y el siguiente, incluso con un sueldo injustamente recortado, debido a la falta de apoyos para aprobar acuerdos plenarios imprescindibles para el normal funcionamiento de la Corporación, y ante la ineludible
responsabilidad de evitar el bloqueo administrativo, en aras del interés general, les anuncio que, en el caso de que los presupuestos municipales que próximamente lleve al pleno para su aprobación no reciban el apoyo suficiente, dimitiré.
Finalmente, les comunico que el martes, dia 20 de febrero, a las 21:00 horas, tendrá lugar en el local social San Isidro, de Gimenells, un acto en el que expondré la actual situación de la Corporación, así como la mía personal, y atenderé cualquier duda o sugerencia de los vecinos.
Reciban un cordial saludo.
Dante Pére Berenguer
Comparteix

També t'interessarà