Lleida organitza la IV Jornada INspiracy per fomentar la recerca entre els joves

REDACCIÓ / Arnau Coma
Publicat: 
03-04-2025
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Lleida organitza la IV Jornada INspiracy per fomentar la recerca entre els joves
    Peu de foto: 
    Fotografia de la jornada ©IRBLleida

L’Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera de la Universitat de Lleida (UdL) ha estat l’escenari de la IV Jornada INspiracy Lleida, una iniciativa que busca acostar la recerca científica als joves i despertar vocacions investigadores. L’acte, que també s’ha retransmès en línia, ha comptat amb la participació de prop de 300 alumnes de batxillerat de la demarcació de Lleida.

Organitzada per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida), la UdL, BCNspiracy i Hablando de Ciencia, aquesta jornada ha estat dedicada a Martina Castells i Ballespí, la primera dona de l’Estat espanyol en obtenir el títol de doctora en medicina.

Durant la jornada, investigadors de diferents centres CERCA de Catalunya han impartit ponències sobre temes d’actualitat científica, com la salut del sòl, la comunicació climàtica, la producció lletera en situacions d’emergència i la prevenció del càncer de cèrvix, entre d’altres.

L’acte inaugural ha estat presidit per Olga Martín Belloso, vicerectora de Transferència del Coneixement de la UdL, i Diego Arango del Corro, director de l’IRBLleida. La jornada ha comptat amb el suport de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) i el Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

Comparteix

També t'interessarà