Lleida reforça la seguretat nocturna per Festa Major i Aplec amb un dispositiu contra les violències masclistes i LGTBIfòbiques

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
05-05-2025
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Lleida reforça la seguretat nocturna per Festa Major i Aplec amb un dispositiu contra les violències masclistes i LGTBIfòbiques
    Peu de foto: 
    Presentació del dispositiu de seguretat per les festes de Lleida en el marc de la campanya “1000 Ulls” ©Paeria de Lleida

L’Ajuntament de Lleida tornarà a desplegar el Dispositiu Integral de Seguretat dins la campanya “1000 Ulls” per prevenir violències masclistes i LGTBIfòbiques en l’oci nocturn. L’objectiu és garantir que la Festa Major de Lleida i l’Aplec del Caragol siguin espais festius segurs i cívics per a tothom.

El dispositiu inclou els equips Punt Lila-Rainbow, els equips Nits Q i un autobús nocturn gratuït de la línia L7, actiu les nits del 9, 10 i 11 de maig i també el 23 i 24 de maig, coincidint amb els principals dies d’activitat festiva.

La tinenta d’alcalde i responsable de Feminismes, Carme Valls, acompanyada per Isabel Hornos, cap de Polítiques d’Igualtat, i Marta Escolà, responsable de Prevenció en Addiccions, ha presentat el dispositiu destacant

“l’esforç per garantir que especialment les dones puguin tornar a casa amb seguretat”

Punts Lila-Rainbow

Durant la Festa Major, el Punt Lila-Rainbow fix s’instal·larà a la zona de concerts, prop de l’escultura del tractor dels Camps Elisis, amb dos agents i una psicòloga. Un segon equip itinerant circularà pel recinte entre les 00.30 h i les 5.00 h. A més, els professionals estan formats per atendre en anglès, francès, àrab i llengua de signes.

A l’Aplec del Caragol, es repetirà el mateix esquema: un punt fix amb tres professionals i un equip mòbil amb dos agents, actius de 0 h a 6 h de la matinada.

Lleida ballarà al ritme de Sexenni, Figa Flawas i Miki Núñez durant la Festa Major 2025
Peu de foto: 
Presentació de la cançó oficial i el programa de Festa Major 2025 de Lleida ©Lourdes Farré

Autobús nocturn gratuït

La línia L7 de bus urbà operarà amb servei gratuït entre les 21.30 h i les 5.45 h els dies 9, 10 i 11 de maig, amb una freqüència de pas de 30 minuts i baixada a demanda. També hi haurà agents informadors a bord, en coordinació amb els equips del Punt Lila i Nits Q, per detectar incidències i donar suport.

Durant l’Aplec, el servei s’activarà entre les 3.00 h i les 8.00 h del matí, mantenint el mateix funcionament.

Nits Q

El projecte Nits Q complementa el dispositiu amb accions abans, durant i després de les festes. Hi haurà un punt informatiu al costat del Punt Lila amb sis professionals que oferiran informació sobre substàncies, activitats lúdiques de prevenció i material informatiu.

Aquestes parelles itinerants també detectaran situacions de risc i informaran sobre el servei d’autobús, tot en coordinació amb serveis d’emergència. A més, Nits Q ofereix formació al personal de les barres en dispensació responsable d’alcohol i protocols contra les violències sexistes i lgtbifòbiques.

Un treball conjunt i transversal

La campanya “1000 Ulls”, iniciada a finals de 2023, implica diverses àrees municipals com Feminismes, Seguretat, Joventut, Salut Pública, Mobilitat, Festes i Cultura, i es desplega en dates clau com Festa Major, Aplec, Festes de Tardor, Cap d’Any i Carnestoltes.

Durant l’Aplec, el dispositiu es traslladarà a les colles: es repartiran guies de bones pràctiques, protocols d’actuació i formacions especialitzades, amb la col·laboració de la FECOLL.

Comparteix

També t'interessarà