"Que cada dia sigui Sant Jordi, que la gent llegeixi tot l'any"
Pagès Editors ha celebrat l'anomenat Sant Jordi d'estiu acollint a la seva seu a Lleida signatures de llibres amb cita prèvia. La signatura de llibres amb els autors ha tingut lloc ahir dimecres 22 i avui dijous 23, i han participat en la mateixa una quinzena de persones que han pogut trobar-se amb els autors que han demanat i obtenir un llibre signat.
Així mateix, aquest matí Eulàlia Pagès, directora de Pagès Editors, ha atès els mitjans locals, als quals ha explicat que no sap com anirà pel que fa a les vendes aquest Sant Jordi d'estiu, ja que ni a Lleida ni a Barcelona, les dues ciutats a les quals el segell tenia previst tenir parada pròpia, no s'ha pogut celebrar la diada tal com estava previst, al carrer.
"Hem hagut de readaptar-nos i ajustar-nos al que podíem fer, ja que per motius sanitaris no hem pogut tenir parada ni fer signatures al carrer a cap dels dos territoris que més teníem treballats pel Sant Jordi d'estiu, Lleida i Barcelona. Vam començar pensant en una fira al carrer, després amb parades a davant de la porta i al final sense parades, almenys aquí a la ciutat de Lleida. L'únic que hem pogut fer és preparar signatures a la nostra seu amb cita prèvia i seguint els protocols que ha establert el Procicat", ha explicat.
Pagès ha afegit en aquest sentit que aquesta situació farà que la diada d'avui quedi molt aigualida. "El Sant Jordi és un dia festiu en el qual la gent es troba, passeja, xafardeja i toca els llibres...ot això se'ns ha prohibit. Ha quedat un dia molt descafeïnat", ha explicat. "Fem una crida que tota la comunitat lectora: que s'animi a anar a les llibreries a comprar. Les llibreries han treballat molt perquè siguin molt segures. Demanem als lectors que donin suport a la llibreria i el comerç de proximitat, que prou falta ens fa", ha afegit.
"Que cada dia sigui un Sant Jordi, que la gent llegeixi tot l'any"
En aquest sentit ha recordat també que ara l'estiu la gent té més temps per llegir i ha explicat que "les darreres estadístiques que han sortit sobre la lectura en època de confinament diuen que ha pujat un 7%, que la gent ha passat d'invertir 90 minuts a la setmana en llegir a 8 hores setmanals". "Per tant, la cultura acompanya i la cultura conforta, i per això us animem a llegir", ha finalitzat.