Rotund rebuig d'Asaja i dels veïns de l'Horta al projecte del parc agrari
El sindicat agrari Asaja, conjuntament amb els veïns de l’Horta, van expressar ahir un rebuig majoritari del projecte d’un parc agrari a l’Horta, independentment de la seua nomenclatura, que es vol impulsar des de la comissió de la Paeria. El resultat de la votació va ser rotund, ja que 83 assistents es van manifestar contraris a la seua creació, davant un únic vot a favor i vuit en blanc.
A l’assemblea celebrada al Cotton Club sota el nom de No volem ser una reserva d’indis, l’agrupació agrària va argumentar que "no vol que la Paeria intervingui en com han de produir els pagesos ni se’ls imposi el tipus de producció que han de seguir", va assenyalar Pere Roqué, president d’Asaja. I va afegir que "molts pagesos de l’Horta hem passat de la producció convencional a la integrada, que suposa l’aplicació de controls rigorosos fitosanitaris que minimitzen els tractaments aplicats als cultius".
Durant la reunió, també es van debatre aspectes entorn de la gestió i les necessitats d’aquesta àrea de la ciutat. Entre els temes tractats més destacats, es va reclamar la necessitat de fomentar un control més efectiu sobre la fauna salvatge, com ara els senglars i els conills, que perjudiquen greument els cultius.