Notícia d’entitat

Abella: “Això va de fer-se respectar i tenir un president solvent que vagi a Madrid a donar instruccions o tenir-ne un que vagi a rebre-les”

Abella: “Això va de fer-se respectar i tenir un president solvent que vagi a Madrid a donar instruccions o tenir-ne un que vagi a rebre-les”
Notícia d’entitat · Publicada per JUNTS PER CATALUNYA LLEIDA

En un acte davant 200 persones a la Llotja de Lleida, el secretari general, Jordi Turull, ha afirmat que “la gran preocupació d’Illa avui és Pedro Sánchez i no els problemes dels catalans


La cap de llista per Lleida, Pirineu i l’Aran, Jeannine Abella, ha subratllat que «aquestes eleccions van de fer-se respecte i van de tenir un president solvent que vagi a Madrid a donar instruccions o de tenir-ne un que vagi a rebre-les i a no incomodar». Abella ha fet aquestes declaracions en l’acte que Junts + ha celebrat al Foyer del Palau de Congressos de la Llotja de Lleida, que s’ha omplert amb més de 200 persones. Per la cap de llista, «Catalunya necessita lideratge i nosaltres tenim el millor líder, tenim Carles Puigdemont, el president legítim de Catalunya i amb la vostra força farem possible el seu retorn».

En la seva intervenció, Abella ha expressat el seu orgull per encapçalar una llista de persones compromesa amb Ponent, el Pirineu i el país, «gent que aporta coneixement i solvència» i ha recalcat que mentre «tots els partits venen a parlar de Lleida i se n’omplen la boca en campanya, Junts marca la diferència quan seiem als escons i continuem parlant del territori, de la pagesia, de la fauna salvatge, de com salvar el petit comerç, de com fer viu el país de punta a punta». La candidata també ha denunciat el retard en el pagament dels ajuts a la sequera als pagesos i l’aturada de la modernització del Canal d’Urgell, així com la desinversió a Catalunya en matèria d’infraestructures.

Per la seva banda, el secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Turull, ha lamentat que “la preocupació d’avui de Salvador Illa és Pedro Sánchez i no els interessos i les preocupacions dels catalans”. En aquest sentit, ha assegurat que “no l’hem sentit mai defensar els interessos de Catalunya. On era l’1 d’octubre?, on era davant la revolta dels pagesos, o davant el caos de Rodalies? Mai es queixarà a Madrid per defensar els interessos dels catalans”.

Per aquest motiu, Turull ha remarcat que no podem permetre que aquestes eleccions posin al capdavant del Govern algú que quan es tracta de defensar Catalunya deixa tirats als catalans. “Per aixecar Catalunya cal tenir al capdavant de les institucions algú disposat a defensar el país sempre i en qualsevol circumstància. Hem d’aprofitar l’oportunitat que ens donen les eleccions per tenir bon govern, lideratge i recuperar l’orgull i l’autoestima”. Turull ha insistit en que aquestes eleccions són cosa de dos, de Puigdemont o Illa. “Què preferiu, un president vagi a demanar instruccions a Madrid o un president català que doni instruccions a Catalunya”, ha reblat.

A l’acte també ha intervingut el número dos de la candidatura, Ignasi Prat, qui ha defensat el projecte de Torreblanca i Quatre Pilans i ha fet una crida “a industrialitzar Lleida urgentment, per passar d’una ciutat de serveis, a un territori industrialitzat”. Anna Feliu, número tres, ha assegurat que “Catalunya comença per casa nostra, per les Terres de Lleida, una terra que dona molt al país i que no sempre ha estat valorada i ben cuidada”.

Per la seva banda, el número sis, Antoni Villas ha defensat el compromís i el suport d’Impulsem Lleida per sumar-se al projecte que farà impulsar Catalunya, mentre que Violant Cervera, ex consellera de Drets Socials, portaveu de Junts a la Paeria i número 15 de la llista, ha assegurat que “és imprescindible un bon govern, un govern proper que solucioni els problemes de la ciutadania”.

 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.