Notícia d’entitat

Afrucat elabora un protocol complet d’actuació per a la prevenció del coronavirus a les centrals de fruita

Afrucat elabora un protocol complet d'actuació per a la prevenció del coronavirus a les centrals de fruita
Notícia d’entitat · Publicada per Afrucat

Afrucat ha elaborat un protocol complet d’actuació per a la prevenció del coronavirus a les centrals de fruita. El document recull totes les mesures que són d’aplicació a les empreses del sector i és l’únic que actualment ha estat revisat i validat pel Departament de Salut, i que també ha estat revisat pel sindicat UGT, que en recomana l’ús. L’objectiu del protocol és dotar d’una guia a les centrals fruiteres on puguin resoldre tots els dubtes que la pandèmia els ocasiona, aportar les eines necessàries per contribuir a la prevenció dels contagis entre els treballadors durant la campanya i, a més, oferir seguretat jurídica a les empreses front a possibles inspeccions o sol·licituds d’informació per part de les administracions i/o clients.
Sota el títol ‘Crisi sanitària covid-19. Protocol d’actuació front a la covid-19 per a les empreses fruiteres, el document es divideix en capítols, mesures i fitxes instructives, que també es poden consultar i descarregar de manera independent.

El protocol recull aspectes com ara mesures organitzatives en centrals, mesures higièniques extraordinàries, neteja i desinfecció de les instal·lacions, el procediment a seguir en cas de detecció d’un positiu, el control diari de temperatura i símptomes a tot el personal, mesures preventives en el transport i allotjament dels treballadors, a més d’informació i formació de tot el personal, i capacitació de responsables de prevenció.

El director general d’Afrucat, Manel Simon, destaca la importància que suposa disposar d’aquest protocol específic per a les centrals fruiteres que es troben immerses en l’inici de campanya. De totes maneres, l’entitat continua col·laborant amb les diferents administracions, entitats i agents socials per definir un protocol més global «que resolgui la problemàtica d’ajuntaments, agricultors i altres necessitats».

Segons Afrucat, el document ha estat catalogat com a «molt exhaustiu» per part de Salut, departament que ha felicitat el sector per la feina feta. Així mateix, la UGT s’ha manifestat en la mateixa línia i recomana l’ús del protocol.

Afrucat ha enviat a les seves empreses una carta d’adhesió a aquest protocol perquè puguin presentar-lo en cas de requeriment d’un país tercer d’una certificació específica per part de l’autoritat competent per demostrar que l’empresa exportadora està implementant mesures contra el coronavirus. En aquest sentit, Afrucat ha acordat amb Agricultura que les empreses que s’adhereixin a aquest protocol i el tinguin implementat seran homologades en aquests eventuals tràmits d’exigència per a l’exportació. A la vegada, el document també serà d’utilitat davant l’exigència i obligació d’establir un protocol d’actuació davant els agents d’inspecció de treball, segons assenyala l’entitat.

D’altra banda, Afrucat ha desenvolupat també un web específic, https://coronavirus.afrucat.com, obert a tothom, per agrupar tota la informació sobre el coronavirus de la qual disposa l’associació. També s’hi pot accedir des del menú principal del web www.afrucat.com. L’eix central del web és la difusió d’aquest protocol que es pot descarregar i consultar online.

El protocol d’actuació d’Afrucat per a centrals fruiteres, coordinat per Valentina Mompeó, s’ha desenvolupat amb la col·laboració d’Actel Grup, Fruits de Ponent, Baró e Hijos, Frutaria, Actel i Giropoma.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.