Notícia d’entitat

COELL participa en la Cimera Empresarial Catalunya-Galícia

COELL participa en la Cimera Empresarial Catalunya-Galícia
Notícia d’entitat · Publicada per COELL

Foment del Treball i la CEG impulsen la trobada a Barcelona amb més de vuitanta representants d’empreses i organitzacions dels dos territoris

La recepció institucional al Palau de la Generalitat ha donat el tret de sortida a les jornades orientades a reforçar la cooperació econòmica entre les empreses catalanes i gallegues

El president de la Confederació d’Organitzacions Empresarials de les Terres de Lleida (COELL) i vicepresident de Foment del Treball, Josep M. Gardeñes, acompanyat per la vicepresidenta i la gerent de la patronal lleidatana, Montse Borniquel i Esther Pagano, respectivament, han assistit aquest dimecres a Barcelona la Cimera Empresarial Catalunya-Galícia, una trobada orientada a reforçar els vincles econòmics, empresarials i institucionals entre tots dos territoris, organitzada per Foment del Treball i amb la participació de la Confederación de Empresarios de Galicia (CEG).

La primera jornada de la Cimera s’ha celebrat al Palau de la Generalitat amb una recepció institucional del president de la Generalitat, Salvador Illa, als més de vuitanta representants d’empreses i organitzacions catalanes i gallegues. L’acte ha comptat amb la participació del president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre; del president de la CEG, Juan Manuel Vieites; i del conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper.

La Cimera Empresarial Catalunya-Galícia vol contribuir a identificar noves oportunitats de col·laboració, afavorir el contacte entre empreses i impulsar projectes compartits en sectors estratègics per a l’economia productiva.

En la seva intervenció, el president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha destacat el potencial de la relació entre ambdós territoris. “Catalunya i Galícia són dos territoris amb identitat pròpia, amb una forta cultura del treball, amb vocació emprenedora i amb una clara orientació exterior”, ha afirmat, i ha subratllat que són dues economies “profundament complementàries”.

Sánchez Llibre ha recordat que Catalunya i Galícia representen conjuntament el 23,5% del PIB espanyol i el 33,8% de les exportacions nacionals de béns, i que el comerç interregional entre ambdós territoris va assolir el 2023 els 4.770 milions d’euros. “No parlem, doncs, d’una relació menor; parlem d’un eix econòmic de primer ordre per a Espanya”, ha remarcat.

Per la seva banda, el president de la Confederación de Empresarios de Galicia, Juan Manuel Vieites, ha destacat que aquesta trobada, “forjada en una reunió al més alt nivell entre Foment i la CEG, el passat mes d’octubre a l’Illa d’A Toxa, neix amb una vocació clara: enfortir una aliança empresarial estable, útil i orientada a resultats. Una aliança basada en la cooperació, en la complementarietat i en la voluntat d’afrontar junts desafiaments que no es poden resoldre sinó mitjançant la cooperació”.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha subratllat que “el nostre projecte de govern es resumeix en dues paraules: prosperitat compartida. I en la part de generació de prosperitat, la veu cantant la tenen els empresaris” i ha subratllat que el Govern de la Generalitat treballa per acompanyar l’activitat econòmica a través de cinc grans àmbits: “l’energia, l’aigua, les infraestructures, el talent i la simplificació administrativa”.

En la jornada de dijous, celebrada a la seu de Foment del Treball, hi ha hagut reunions sectorials centrades en indústria agroalimentària, seguretat i defensa, tèxtil, i innovació. Posteriorment, els portaveus de cada àmbit han presentat les propostes i conclusions dels grups de treball en una sessió plenària. 

La Cimera Empresarial Catalunya-Galícia vol contribuir a identificar noves oportunitats de col·laboració, afavorir el contacte entre empreses i impulsar projectes compartits en sectors estratègics per a l’economia productiva.

TEXT: Sui Generis Comunicació Creativa i Foment del Treball
FONT i FOTOS: Foment del Treball

 

 

 

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.