Notícia d’entitat

Coneix la col·lecció del Morera, siguis on siguis

Coneix la col·lecció del Morera, siguis on siguis
Notícia d’entitat · Publicada per Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida

L’estiu avança i la programació del Museu no s’atura. Després de presentar les darreres incorporacions a la col·lecció presents a l’exposició de Noves adquisicions, a l’agost traslladem les novetats a l’àmbit digital perquè les puguis gaudir des de la platja, la muntanya o allà on siguis.  

El Museu es troba molt a prop de poder gaudir, per fi, d’una seu definitiva, però abans d’obrir les portes de la seu física, volem que t’endinsis a la col·lecció i coneguis algunes de les obres que en formen part.

La col·lecció del Morera explicada per tres personalitats de l’àmbit cultural

Seguint amb el treball de divulgació historicoartística que promou el Museu a través de les xarxes socials (Youtube, Instagram, Twitter i Facebook), aquest mes d’agost us proposem apropar-vos a la col·lecció amb tres novesCàpsules d’Art. En aquesta ocasió, però, la veu no la posarem el personal del museu sinó tres figures de l’àmbit cultural lleidatà. 

El vídeo que dona el tret de sortida d’aquests nous continguts, disponible des d’avui al canal de Youtube, el protagonitza l’actriu Lara Díez i Quintanilla (1985, Lleida) qui ens aproxima a l’escultura del 2004 Sense títol V de la sèrie Trabajos Verticales de Miguel Pablo i Manuel Pedro Rosado (MP & MP Rosado). L’actriu és membre de les companyies LA VOLCÀNICA i RetreTTeatre i, segurament, l’heu vist al programa Polònia de TV3 imitant Anna Gabriel, Inés Arrimadas o Isabel Díaz Ayuso.  

Durant les tres properes setmanes, cada dimarts us compartirem una nova càpsula d’art. El proper protagonista serà l’historiador i escriptorAlbert Villaró (1964, la Seu d’Urgell), conegut per obres com Els Ambaixadors (Destino) o La Companyia Nòrdica (Columna). Villaró ens aproximarà, dimarts 9 d’agost, a la representació de les muntanyes a través d’un estudi de l’obra de 1891-1892 Picos de Najarra (Guadarrama) de Jaume Morera.  

I, finalment, la darrera encarregada d’endinsar-nos a la col·lecció del Museu, el dimarts 16 d’agost, serà la compositora, guitarrista i cantant del grup Renaldo&Clara, Clara Viñals (1990, Lleida) qui ens aproximarà a una de les figures cabdals del modernisme, Xavier Gosé, parlant de l’obra de 1913 Sobre la nieve. 

Tres personalitats lleidatanes vinculades al món de la cultura que ens acompanyen, cadascú des de la seva perspectiva, a algunes obres representatives de l’art que podem veure al Museu d’Art Jaume Morera. 

https://www.youtube.com/watch?v=p1jrj7TaZyU

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.