La regidora del comúdelleida, Laura Bergés ha subratllat que «les actuacions que planteja el veïnat són qüestions bàsiques de seguretat i accessibilitat per als veïns de Vila Montcada, i que també són necessàries en altres barris que presenten problemàtiques similars». Per això, el comúdelleida ha plantejat entre les prioritats pressupostàries del 2025 la dotació suficient per a un millor manteniment dels carrers de la ciutat.
Entre les actuacions que es plantegen per a Vila Montcada, hi ha l’arranjament dels trams deteriorats de la vorera del carrer Arquitecte Morera i Gatell i del carrer Arquitecte Gomà, que representen un risc per als vianants, especialment per a les persones amb mobilitat reduïda i gent gran. El grup municipal també ha exposat com a prioritari substituir tres fanals que han estat provisionalment reemplaçats per pals grocs, deixant aquesta zona amb una il·luminació insuficient i insegura.
Una altra demanda recurrent del veïnat és evitar l’aparcament a l’inici del carrer Arquitecte Florensa, on els vehicles estacionats dificulten l’accés al carrer, especialment per als camions de grans dimensions com els de recollida de residus.
Finalment, s’ha recordat la necessitat de replantar els arbres als punts on han estat retirats, millorar la neteja diària dels carrers i augmentar la dotació de papereres, com a mesures bàsiques per mantenir un entorn urbà digne i adequat.
«Aquests tipus d’actuacions són imprescindibles i no poden continuar ajornant-se, ni a Vila Montcada ni a altres barris. És responsabilitat de l’Ajuntament garantir un espai públic segur i accessible per a tothom,» ha conclòs Laura Bergés, destacant que és essencial desbloquejar aquestes demandes i assignar els recursos necessaris per a la seva execució.