Montserrat Berenguer reclama més recursos per reduir les llistes d’espera per al reconeixement del grau de discapacitat que en alguns territoris superen els dos anys
La diputada del Partit Popular per Lleida al Parlament i portaveu de la Comissió de Drets Socials i Inclusió, Montserrat Berenguer, ha denunciat en una pregunta parlamentària adreçada al Govern la situació crítica de les llistes d’espera per al reconeixement del grau de discapacitat.
Segons les dades oficials obtingudes mitjançant el Parlament i desglossades per comarques, els terminis actuals són alarmants, amb una mitjana de 16,6 mesos d’espera a Catalunya, però en alguns territoris, com el Vallès Occidental, superen els dos anys (29 mesos). Aquesta situació afecta especialment un col·lectiu tan vulnerable com les persones amb discapacitat, ja que sense aquest reconeixement no poden accedir a prestacions essencials ni serveis de la xarxa pública de serveis socials.
La diputada ha posat especial èmfasi en la situació de Lleida i la seva província, on els temps d’espera són igualment preocupants. Comarques com el Segrià, les Garrigues o l’Urgell registren demores superiors als 20 mesos, una situació que evidencia una distribució desigual dels recursos i serveis.
«És inacceptable que en un tràmit indispensable com aquest, les persones hagin d’esperar més de dos anys per a obtenir el reconeixement del seu grau de discapacitat. Cal més inversió, més recursos i un millor repartiment territorial per reduir aquestes llistes d’espera tan escandaloses», ha afirmat Berenguer.
El Partit Popular ha estat la formació política que més propostes ha presentat en la Comissió de Drets Socials i Inclusió en matèria de discapacitat, gent gran, infància i adolescència. «Continuarem exigint al Govern mesures urgents i efectives per garantir que aquest col·lectiu rebi el suport que necessita sense haver de patir aquesta espera injustificable», ha conclòs la diputada popular.