En la posada en escena d’aquesta cantata hi col·laboren el Cor Euridice, el Cor Garrampemm i l’Orfeó Terrall de les Borges, la Massa Coral Els Cantaires de Juneda, el Cor Junedenc, la Coral de Miralcamp, la Coral Flor de Lli de Linyola, la Coral Bellcant de Bellcaire d’Urgell, a més de l’Esplai Apassomi l’Escola de Música de les Garrigues. En total, més de 200 cantaires i músics.
Els assistents tindran l’oportunitat de repassar els successius episodis que han marcat els darrers 300 anys de la Història de Catalunya, lligats per un fil argumental a través d’un conjunt de 7 peces musicals: Els segadors i l’Onze de setembre; Vinc d’una terra; 1700-1714; 12 de setembre; Una llavor; Ponts d’amor; i Ara és el moment.
L’estrena de la cantata va tenir lloc el 24 de juny de 2014 al Palau de la Música de Barcelona i també va formar part dels de commemoració del Tricentenari, i compta amb l’adaptació orquestral de Jordi Nus.