La companyia +Sarsuela ens ofereix una versió fresca i vibrant de Cançó d’amor i de guerra. Una versió en què ressalten aspectes que fins ara havien passat desapercebuts. La seva Cançó d’amor i de guerra és un clam a la llibertat dels pobles i també la reivindicació d’una dona que vol poder decidir el seu destí per ella mateixa.
Creada l’any 1926 en plena dictadura de Primo de Rivera sota el títol Els soldats de l’ideal, va ser prohibida per la censura de l’època. Després d’algunes modificacions —entre elles, el títol— es va estrenar al Teatre Nou de Barcelona, amb tant èxit que en 3 anys se’n van fer més de 2.000 representacions.
És una sarsuela ambientada l’any 1793, en què l’acció se situa en un poble de la Catalunya del Nord durant la Revolució Francesa. L’èxit de l’espectacle es fonamenta tant en una música magistral com en el llibret de Lluís Capdevila i Víctor Mora.
La música barreja magistralment el folklore català, el lirisme verista i no hi podien faltar certes atmosferes i harmonies wagnerianes que tant havien arrelat en la cultura musical catalana de l’època, arran de la reivindicació d’una lírica pròpia iniciada per Enric Morera a principis del segle XX.
Pel que fa al llibret, la companyia ha recuperat tots els fragments tant musicals com escènics que, a causa de la censura de l’època, havien estat eliminats, i ofereix la versió íntegra tal com la van concebre els seus creadors.
Intèrprets: Alba Ballús, Vicenç Esteve, Xavier Fernández, Joan Berlanga, José Luís González, Paco Valls, Xavier Tor, Isabel Valls, Jaume Gómez, Roger Casadellà, Jordi Querol, Josep Antoni Lej i Oriol Ollé.