Notícia d’entitat

Gavín reclamarà a Madrid posar ordre a la problemàtica del treball temporal

Junts a la Vegueria de les Terres de Lleida
Notícia d’entitat · Publicada per JUNTS PER CATALUNYA LLEIDA

El cap de llista de Junts al Congrés per Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, Isidre Gavín, s’ha compromès a demanar a les Corts Generals “posar ordre” a la problemàtica del treball temporal que pateix el territori. El cap de llista ha defensat una ordenació del sector del treball temporal, especialment pels treballs agrícoles, que durant l’estiu viuen el seu pic màxim de feina, però també per altres sectors com l’hostaleria o la construcció. Gavín ha lamentat que es donin situacions com la d’aquest estiu, en què hi ha molta demanda de mà d’obra per al camp i falta personal, o bé la situació contrària, moments en què no hi ha feina i hi ha molta gent que ve a treballar.

Gavín ha visitat aquest dimecres Mollerussa acompanyat de la Presidenta del Parlament de Catalunya, Anna Erra; de la cap de llista pel territori al Senat, Mayte Rivero, i una representació de la candidatura. La trobada ha servit per conèixer de primera mà la seu d’Acudam i per dur a terme una reunió de treball amb representants de Junts al territori i a la comarca.

El candidat al Congrés ha defensat la necessitat de “regular i ordenar” el treball temporal, i també que hi hagi permisos temporals de treball per als sectors que ho demanden, com són l’agrícola o l’hostaler, entre altres. Per a Gavín, això evitarà “que les persones viatgin sense cap sentit i que aquests sectors d’activitat puguin cobrir les seves necessitats”.

Erra posa en valor els candidats del territori com una “garantia de la defensa del país”

Per la seva banda, la presidenta del Parlament i vicepresidenta de Junts, Anna Erra, ha posat en valor la feina dels candidats del territori Isidre Gavín i Mayte Rivero i ha explicat que “són la garantia de la defensa de Catalunya a Madrid, de ser la veu forta que denunciï els greuges, que vetlli pel bé dels catalans i lleidatans i que permeti avançar en el camí cap a la independència”. Erra ha detalla que “Junts ens presentem aquestes eleccions perquè diem ‘ja n’hi ha prou’ i necessitem gent del territori com els candidats i candidates que formen part d’aquesta llista, que defensin el territori i el sector primari, les infraestructures i l’escola catalana, entre altres”.

Per a Erra, “Junts lluitarà pel sector primari que afronta dificultats ara per la sequera”, i ha denunciat el dèficit inversor de l’Estat a Catalunya i el dèficit fiscal. Erra ha recordat que el dèficit fiscal és de 20.000 milions d’euros anuals, “que representen 2.700 per ciutadà, i que equivaldria a 40 milions d’euros per Mollerussa, més del doble del pressupost de l’Ajuntament”.  La presidenta del Parlament també ha insistit en l’infrafinançament de Catalunya pel que fa a l’atenció a les persones amb dependència, després de visitar l’empresa social Acudam de Mollerussa, que atén persones amb diferents capacitats amb serveis d’habitatge, teràpia ocupacional i centre especial de treball. Erra ha recordat que l’Estat “incompleix sistemàticament el finançament de la Llei de Dependència, perquè assumeix poc més del 15 % del cost de l’atenció a les persones amb dependència, quan n’hauria d’assumir el 50%”. “Per fer front a Espanya, només tenim Catalunya, i Junts hi serà de manera valenta i forta”, ha conclòs Erra.

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.