Notícia d’entitat

Junts demana a la Paeria de Lleida que els veïns puguin també fer ús de l’antiga escola Balàfia

JuntsXCat Paeria
Notícia d’entitat · Publicada per JUNTS PER CATALUNYA LLEIDA

El grup municipal es reuneix amb l’AVV de Balàfia per recollir les seves demandes i tractar diversos aspectes sobre el present i futur del barri


En el marc de les visites de Junts per Catalunya amb les entitats veïnals de Lleida, el grup municipal s’ha reunit amb l’AVV de Balàfia per recollir les seves demandes, conèixer les seves múltiples iniciatives i tractar diverses qüestions que afecten al present i al futur del barri. Entre altres aspectes, hi destaca la necessitat de millor el servei de bus de la línia L8, la dignificació de l’envellit parc urbà del barri i la definició dels usos de l’antiga escola Balàfia. 

L’antiga escola Balàfia es troba en desús des d’aquest curs 2023/2024 al traslladar els seus alumnes i els del col·legi Pinyana al nou centre Minerva. Per això, la portaveu de Junts, Violant Cervera apunta que cal definir-ne els usos i insta la Paeria a concretar amb detall el que l’equip de govern explicava el passat mes de març, quan anunciava que l’equipament acolliria el primer ‘Hub Civíc’ de la ciutat. En aquest punt, Junts i l’ens veïnal apunten que es tracta d’una proposta sense un projecte definit ni confirmat. 

L’ens veïnal i el grup municipal també es mostren preocupats per diversos aspectes de mobilitat, especialment davant la possibilitat que la implantació de les Zones de Baixes Emissions a la ciutat pugui comportar una major afluència de trànsit de vehicles al barri. En aquesta línia, Junts i l’AVV coincideixen en l’aposta per instal·lar pàrquings dissuasoris amb busos llançadora al barri i en reclamar millores  a la línia de bus L8 Balàfia – Clot – Centre. Aquesta línia no circula els caps de setmana ni els dies festius i ha escurçat el seu recorregut per poder donar cabuda al servei de bus directe des de Magraners al centre de la ciutat, actiu des del passat 2 d’abril.

Durant la trobada, l’AVV i Junts també van parlar de la necessitat d’abordar la dignificació de l’envellit parc urbà del barri, un altre dels aspectes que el grup municipal insta l’Ajuntament de Lleida a abordar.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.