Notícia d’entitat

La CUP augmenta candidatures a la demarcació de Lleida

La CUP augmenta candidatures a la demarcació de Lleida
Notícia d’entitat · Publicada per CUP – Candidatura d’Unitat Popular

Avui al castell de la Suda de Lleida, la CUP ha presentat les candidatures que concorreran a les municipals del maig a Ponent. En total els cupaires presentaran 20 llistes en tota la demarcació de Lleida, 5 més que en el comicis de fa 4 anys, 15 a Ponent i 5 al Pirineu: revalidant llistes a Balaguer, Lleida, Tàrrega, Tornabous, Sant Guim de la Plana, Maldà, Solsona, Cava i a la Seu d’Urgell; però també per primera vegada essent presents a Guissona, Mollerussa, Alcarràs, Torres de Segre, Torrefeta i Florejacs, Àger, El Soleràs, Llobera, Salàs de Pallars, Arsèguel i Oliana.

Dània Verdés, actual consellera del Consell Comarcal de la Segarra, ha posat de manifest que els anticapitalistes han explicat que la seva vol ser l’alternativa transformadora a les urnes del maig, unes propostes que en un context de desmobilització social han estat fetes fetes com fa la CUP, fent xup-xup, lluny de bolets o paracaigudisme partidista, fruit de la implantació territorial del moviment de l’Esquerra Independentista, de l’autoorganització de la gent a cada un dels pobles i ciutats, de la ruralitat i lo urbà, i per fer front a la vella política del favor i del caciquisme.

Per la seva banda, Genís Sisó, cap de llista per Alcarràs, ha explicat ha contextualitzat la proposta cupaire en la situació d’emergència social i climàtica i en la situació de desequilibri territorial que viu la demarcació de Lleida i que es tradueix en greus problemàtiques estructurals als pobles i ciutats.

Finalment, Ruben Cobo, l’alcaldable cupaire per Lleida ha anunciat que des de la CUP afronten aquests comicis amb la il·lusió de seguir essent eina de canvi, per fer polítiques d’esquerres que apostin per la justícia social, per tenir sempre la visó de la nació complerta, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i per ésser la veu de les lluites del moviment popular i dels sense veu a les institucions. Perquè per ells no té sentit entrar als ajuntaments si no és per  construir una societat més justa, feminista, ecologista i antiracista, des del carrer i al costat dels veïns i veïnes.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.