Notícia d’entitat

Larrosa aposta per ampliar l’àrea d’influència de Lleida i generar nous llocs de treball

PSC Lleida - Fèlix Larrosa
Notícia d’entitat · Publicada per PSC – Partit dels Socialistes de Catalunya

El candidat del PSC-Units per Avançar a l’alcaldia de Lleida, Fèlix Larrosa, aposta per ampliar l’àrea d’influència de Lleida “per augmentar la nostra autoestima i reforçar la nostra capitalitat”. Larrosa planteja avançar en un pla “per estar més connectats amb la Franja, Tarragona, l’Ebre, Sant Sebastià i Tolosa, gràcies al qual puguem desacomplexar-nos definitivament amb l’objectiu de mirar més enllà, fer bullir la nostra economia, atreure noves inversions i crear nous llocs de treball”.

Larrosa ha defensat la importància de traçar una estratègia “que ens permeti atreure noves inversions per tal de fer de Lleida la ciutat de les oportunitats que volem, més amable, més saludable i també més atractiva”. Per això, Larrosa ha advocat per projectar el patrimoni, la cultura, la gastronomia i el riu “com a eines per reforçar la capitalitat turística i cultural de Lleida, gràcies també a l’impuls i a l’acompanyament de motors econòmics com el comerç, l’hostaleria i la restauració”.

Fèlix Larrosa ha afegit que “passa també perquè la Paeria exerceixi la seva capacitat d’influència davant de la Generalitat per tal que tracti Lleida com a ciutadans de primera”. Larrosa, que demana a la Generalitat que reconegui i compensi la capitalitat de Lleida, advoca per “projectar la Lleida metropolitana, més enllà del terme municipal i del territori, amb un sistema de governança liderat per la Paeria i involucrant alhora les empreses, la Universitat de Lleida, els col·legis professionals i les lleidatanes i lleidatans”.

Larrosa ha destacat que “el model econòmic que volem per Lleida passa també per avançar en el Polígon de Torreblanca com a ‘hub’ innovador i especialitzat de la indústria agroalimentària, amb la vocació de competir al món i de ser referents a escala regional”. Larrosa planteja estudiar la creació d’una Zona Franca al polígon de Torreblanca, inclosa dins del Consorci de la Zona Franca de Barcelona, per tal de facilitar la implantació d’activitats econòmiques, estimular l’economia i facilitar les exportacions. Per avançar en fer de Torreblanca un polígon de referència, Larrosa proposa avançar en un model de governança compartit amb la Paeria, la Generalitat i el Govern d’Espanya “per construir un sistema de complicitats i d’aliances que ens permeti bastir una important indústria especialitzada en l’agroalimentació”.

 

Larrosa es mostra sorprès pel fet que una empresa suspesa d’activitat mercantil presenti un projecte pel Pla de l’Estació

Fèlix Larrosa també s’ha mostrat sorprès pel fet que una empresa suspesa al registre mercantil hagi presentat un projecte per desenvolupar el Pla de l’Estació. Larrosa ha recordat que el PSC-Units per Avançar “creu i vol el millor Pla de l’Estació per la ciutat de Lleida”, si bé demana “rigor” al govern municipal de la Paeria per no caure en “especulacions immobiliàries i per no generar falses expectatives a la ciutadania”. Larrosa ha explicat que l’empresa en qüestió,  que va nomenar un administrador aquest dijous,  està suspesa al registre mercantil perquè “no ha presentat els comptes, té només un capital social de 3.000 euros i no acredita cap experiència de desenvolupament d’activitat comercial”. “Com pot ser que una empresa suspesa al registre mercantil faci una proposta com aquesta?”, s’ha preguntat Larrosa, que ha apel·lat a “buscar el consens de les forces polítiques i de la societat civil per tal d’avançar en el projecte de Pla de l’Estació i treballar perquè tots els grups municipals amb representació a la Paeria, així com la Generalitat i principalment el Govern d’Espanya, formin part activament en el projecte i s’impliquin en la inversió per al cobriment de les vies”.

 

Larrosa lamenta que el govern municipal no hagi respost a la pregunta sobre la titularitat dels terrenys on es vol fer l’estació d’autobusos

Fèlix Larrosa ha lamentat aquest divendres que el govern municipal encara no hagi respost si l’Ajuntament de Lleida és o no propietari dels terrenys on es vol fer la nova estació d’autobusos, requisit imprescindible per construir-la. Larrosa ha lamentat que el govern municipal porti més d’una setmana sense respondre a la qüestió i, per això, es pregunta quin és el motiu d’aquest silenci. “Nosaltres volem la millor estació d’autobusos per Lleida, però demanem al govern municipal que faci les coses bé, que s’expliqui i que actuï amb transparència”, ha dit Larrosa, que ha recordat que si la Generalitat, que en té les competències, hagués construït l’estació projectada al 2013 sota el Pont de Príncep de Viana, “l’estació d’autobusos ja estaria feta”.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.