La comissió de Territori del Parlament de Catalunya va aprovar ahir per unanimitat sol·licitar al Govern central la reducció del preu dels bitllets dels trens Avant entre Lleida i Barcelona per sota dels 0,10 €/km i flexibilitzar les condicions d’ús. En concret, la resolució aprovada i que va ser presentada per Junts pel Sí, demana que “es modifiqui a la baixa el preu de l’abonament i que s’ampliï el període de validesa d’aquests perquè representin realment un estalvi per als usuaris”.
La diputada Violant Cervera va insistir que no cessaran en les propostes fins que no se solucioni “un problema que deixa els lleidatans en inferioritat de condicions respecte a la resta del territori. És una qüestió de justícia”, va sentenciar.
Així, la proposta també insta el Govern central a aplicar als Avant les mateixes condicions de devolució en cas que hi hagi retard que ja estan vigents per als dels trens AVE, independentment del trajecte i els motius que ocasionin el retard.
Respecte a les prestacions de la Targeta Plus, demanen ampliar els terminis de formalització de l’abonament i que amb aquest els usuaris puguin disposar de bitllets integrats de rodalies.
No obstant, el punt cinc de la proposta no va aconseguir la unanimitat dels grups de la cambra. Feia referència al traspàs a la Generalitat de la línia ferroviària de les comarques de Lleida amb el finançament corresponent, encara que es va aprovar. D’aquest manera, la votació d’aquest punt va comptar amb el suport dels grups parlamentaris de JxSí, Catalunya Sí que es Pot (CSQP) i la CUP (13 vots en total). En contra hi van votar els grups parlamentaris del Partit Popular i Ciutadans (6 vots), mentre que el grup socialista es va abstenir.
La diputada Cervera va lamentar la falta d’unanimitat en aquest punt que, segons va afirmar, “permetria articular de manera més efectiva i directa una estratègia ferroviària de trens lleugers entre Lleida i Manresa”.
La comissió de Territori va debatre ahir també altres propostes d’infraestructura a Lleida.