Economia

Acord entre Foment i Generalitat per desdoblar la N-240 de Lleida a les Borges

Després de més de 15 anys de reivindicacions del territori per prendre mesures que palien l’alta sinistralitat de la N-240, finalment, el ministeri de Foment, la Generalitat i la concessionària de l’AP-2, Abertis, han arribat a un principi d’acord per desdoblar i convertir en autovia el tram de Lleida a les Borges, desencallar el tram entre Montblanc i Valls i establir un sistema de bonificacions per a camions i turismes a l’autopista entre Montblanc i les Borges. Així ho va assegurar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, a Lleida, on va clausurar les jornades sobre canals de reg i es va reunir amb els alcaldes del Segrià. Vila va indicar que l’acord quedarà conclòs aquest mateix any (queden pendents alguns detalls sobre els percentatges de bonificació i compensació a Abertis) perquè entri en vigor a partir del 2015. L’execució de les obres també és prevista per al bienni 2015-2016.

El desdoblament de Lleida a les Borges costarà 100 milions d’euros i preveu la construcció de la variant de Juneda. Així mateix, comportarà la restricció del trànsit de camions i la seua desviació per l’AP-2 de les Borges a Montblanc una vegada acabat el desdoblament dels 25 quilòmetres entre la capital del Segrià i la de les Garrigues. Vila va indicar que no hi haurà desdoblament en l’esmentat tram perquè no està justificat. «L’AP-2 discorre paral·lela a la N-240 i aquest tram està infrautilitzat», va assenyalar. Les bonificacions per als camions a tota l’AP-2 entre Lleida i el Vendrell seran d’un 50% per al trànsit regional intern i d’un 35% per als vehicles de passada. Les bonificacions per als turismes s’establiran ben aviat. Els descomptes s’aplicaran abans que s’acabi l’any.

El tram entre Montblanc i Valls comportarà una inversió de 136 milions i contempla la construcció del túnel al coll de Lilla. El finançament de l’obra serà publicoprivada i l’avançarà Abertis.

En l’actualitat, només hi ha 8 quilòmetres de l’A-27 entre Tarragona i el Morell i està en execució el trajecte fins a Valls.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.