Successos i tribunals

Aiguat devastador a Balaguer

Aiguat devastador a Balaguer

Un aiguat va descarregar ahir entre les vuit i tres quarts de nou del vespre més de 57,1 litres a Balaguer que van causar importants danys i desperfectes en les principals vies d’accés a la capital de la Noguera. El Pont Nou, que dóna accés a la plaça Mercadal, va quedar tallat per l’aigua, que va aixecar la majoria de les llambordes del passatge Gaspar de Portolà i va fer intransitable la via i va impossibilitar el pas de vehicles, alguns dels quals fins i tot es van quedar atrapats al mig del pont.

La virulència amb què l’aigua va baixar de la zona alta del centre històric va arrencar part del terra del carrer la Banqueta i el Portalet, va inundar desenes de baixos i edificis del centre de la capital i va provocar la demolició de part d’un habitatge a la zona alta del nucli antic, al carrer la Creu, sense causar, per fortuna, danys personals. L’alcalde, Jordi Ignasi Vidal, va explicar que dos membres de la família resident a la casa van ser evacuats a un habitatge de l’ajuntament per a casos d’emergència i avui els arquitectes municipals analitzaran la situació de l’edifici danyat. Ahir a la nit s’havia previst que els Mossos custodiessin l’habitatge, ja que a l’haver caigut una paret qualsevol hi podia accedir.

L’aigua va arribar a desbordar-se a l’altura de la Banqueta cap al marge dret del riu Segre, i va cobrir la majoria dels cotxes que estaven aparcats en aquesta via.

D’altres equipaments públics de la capital també van quedar inutilitzats, com la piscina coberta en la qual l’aigua va arribar fins a la sala de màquines i va afectar els motors de la infraestructura, el camp de futbol o els pavellons d’Inpacsa i el poliesportiu. Els Bombers de Balaguer van rebre més de trenta-quatre avisos per inundacions en baixos, pàrquings i cases de Balaguer.

Hores abans, havia descarregat una tempesta de pluja i pedra al Baix Segre. Entre les poblacions afectades es troben la Granja d’Escarp, Aitona, Seròs i Massalcoreig, segons va explicar ahir Pere Roqué (Aeall-Asaja). A Massalcoreig, s’aprecien danys en els mateixos arbres fruiters, cosa que afectarà la producció de l’any vinent però que està coberta per l’assegurança. La carretera LP-7041 va quedar tallada a Seròs una hora i mitja per inundació i a Fruites Prudencio els Bombers van buidar aigua al moll de càrrega. També es va veure afectada la zona de la piscina. Van caure 53,4 litres a Seròs i 39,5 a Aitona i les fortes pluges van arribar a zones com Tremp, amb 44 litres.

 
 
TerritoriBalaguer · Noguera
Més notícies de Balaguer →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026
Estabilitzat l'incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb
Successos i tribunals

Estabilitzat l’incendi de vegetació forestal causat per llamps a la Baronia de Rialb

Vanesa Ortega · 8 set. 2026
Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l'accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d'incendi
Successos i tribunals

Els Agents Rurals restringiran aquest diumenge l’accés a la Baronia de Rialb i la Serra de Mont-roig pel risc d’incendi

ACN · 5 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.