Esports

Aragó ja té la taula de Benavarri que només va valorar al comprar-la Lleida

Aragó ja té la taula de Benavarri que només va valorar al comprar-la Lleida

La taula gòtica de Benavarri, que fa cinc anys el llavors president d’Aragó Marcelino Iglesias va menysprear assegurant que «no és autèntica», va arribar ahir al matí a Saragossa des del Museu de Lleida, posant així punt final a una llarga pugna judicial entre la DGA i la Diputació de Lleida, que l’havia comprat en una subhasta a Barcelona el 2009 i l’havia dipositat a la pinacoteca lleidatana. L’entrega es va formalitzar a la seu del Tribunal Superior de Justícia d’Aragó i estava previst que a la tarda es traslladés, de forma provisional, al Museu d’Osca, on es presentarà oficialment en els pròxims dies.

L’interès aragonès per aconseguir aquesta obra del mestre Pere Garcia de Benavarri no va sorgir fins poc després que el llavors president de la Diputació, Jaume Gilabert (ERC), la presentés en un acte al Museu de Lleida. En un primer moment, Marcelino Iglesias va afirmar que investigadors de la Universitat de Saragossa consideraven que «no és una peça autèntica». Tanmateix, poc després, la DGA va reclamar el dret de retracte al·legant que la casa de subhastes Balcli’s no els havia informat de la licitació. Malgrat que Balcli’s va assegurar que sí que havia informat de l’operació les administracions competents, la justícia va avalar el febrer passat que el Govern aragonès recomprés l’obra pel que va costar, 26.000 euros.

L’intercanvi

L’intercanvi, que va aixecar una gran expectació mediàtica, va durar poc més de vint minuts. L’advocada de la Diputació, Chari Rodríguez, i la directora del Museu de Lleida, Montse Macià, van portar la peça amb cotxe des de Lleida fins a la seu del TSJA a Saragossa. Tècnics de la DGA i diversos operaris van traslladar llavors la caixa fins a una sala de l’alt tribunal. La van haver de pujar per l’escala per no haver d’inclinar l’embalatge amb l’obra dins de l’ascensor.

Després d’obrir-la per comprovar-ne l’estat i formalitzar la nova compravenda, van tornar a tancar-la per baixar-la de nou a l’aparcament i carregar-la tot seguit a la furgoneta de la DGA. Rodríguez va desvincular rotundament l’entrega d’aquesta obra amb el litigi per l’art del Museu Diocesà i va reafirmar l’aposta de la corporació provincial per la unitat de la col·lecció del museu lleidatà.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.