Esports

Arranca l’Actel més renovat

L’Actel Força Lleida obre aquesta nit (21.00) a Burgos el seu cinquè projecte consecutiu a la LEB Or amb la lliçó ben apresa i decidit a esmenar els errors que la temporada passada el van condemnar a un descens de categoria que, mesos després, va poder eludir als despatxos. El club, veient-se a l’infern de Plata, va ser hàbil aconseguint el suport per escrit de més de la meitat dels equips per sol·licitar l’ampliació de la Lliga, que va ser aprovada a mitjans de juliol i en la decisió de la qual va tenir molt a veure la mediació de Ferran Aril, delegat de la Catalana a Lleida i membre de la comissió delegada de la Federació Espanyola.

Recuperada la categoria, faltava reconduir el projecte esportiu. Dies abans que s’oficialitzés l’ampliació, el club prenia la decisió de rescindir el contracte de Joaquín Prado, el tècnic que havia comandat la nau lleidatana en les seues primeres quatre temporades, i contractar un vell conegut de l’afició, Borja Comenge, un entrenador de casa, format al bàsquet de Lleida i amb una trajectòria a l’esquena que, en poc temps, ha aconseguit revertir una situació depressiva per convertir-la, si més no, en il·lusionant. Moltes coses han canviat des que el 15 d’abril passat es consumés el descens a la pista del Corunya. El relleu tècnic ha comportat també una profunda remodelació de la plantilla, amb fins a sis novetats. Les incorporacions són una clara aposta de futur, necessària en tant que els recursos econòmics de què disposa el club continuen sent escassos (s’ha gastat menys que la campanya passada per fer una plantilla, a priori, més competitiva).

Malgrat aquestes penúries pressupostàries, Comenge ha aconseguit portar un base de primer nivell com l’eslovè Luka Rupnik, ex de l’Olímpia Ljubljana, i el rodamón Miki Feliu, que torna a Lleida per donar el toc d’experiència al costat d’Alfons Alzamora, un dels quatre que continuen de la temporada passada. Al costat d’ells també han recalat al Barris Nord un ex del planter, Marc Martí, cedit pel CAI Saragossa; l’exblaugrana Papa Mbaye, tota una incògnita, i dos desconeguts com són el brasiler Leonardo Demétrio, ex-Fuenlabrada, i el nord-americà Garrett Nevels, l’MVP de l’EBA 2016. Tots dos debuten a la categoria, a l’igual de Martí i Rupnik. Tot plegat amb el suport dels quatre que segueixen: l’esmentat Alzamora, Gerard Sevillano, Juampi Sutina i Marc Rubín de Celis, que torna a la disciplina de la primera plantilla.

Amb un equip eminentment jove, l’Actel Lleida comença avui una nova etapa a la pista del Burgos, on lluitarà per una primera victòria clarament en precari. I és que les lesions han sigut el seu taló d’Aquil·les des que va començar la pretemporada. Alzamora i Sutina, que encara no han debutat, ni van viatjar ahir, per la qual cosa Comenge ha hagut de recórrer al pivot estonià Kregor Hermet, vinculat al Pardinyes i una de les revelacions de la pretemporada, i el júnior Jordi Bergadà per completar la convocatòria. L’espectacle ja està en marxa.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026
L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)
Bàsquet

L’iLERNA Lleida cau davant un Real Madrid de rècord al Barris Nord (86-122)

Vanesa Ortega · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.