Centenars de persones van gaudir ahir a Balaguer de la primera edició de l’Encontats, un mercat del conte infantil dirigit especialment al públic familiar. Impulsat des de la biblioteca de la capital de la Noguera, el certamen va omplir diversos espais del centre històric d’activitats relacionades amb els contes infantils.
L’esdeveniment es va repartir entre la plaça del Pou, on es va instal·lar el mercat de contes i els il·lustradors; el carrer Sant Pere, amb la presència dels contacontes, a més de jocs i tallers per als més petits; i el casal Lapallavacara, amb una àrea dedicada per als nadons. Un dels protagonistes de la primera edició de l’Encontats va ser l’escriptor Josep Vallverdú, establert a Balaguer des de fa uns mesos.
A l’acte inaugural, Josep Vallverdú va explicar un conte i s’ha de destacar que totes les activitats de la jornada van ser batejades amb els noms de personatges de llibres de l’escriptor lleidatà, començant com no podia ser d’altra manera pel de Rovelló, el popular gosset que va donar nom a l’espai central de l’Encontats. Des de l’ajuntament es va valorar de forma molt positiva la primera edició i ja van confirmar la continuïtat l’any que ve d’aquest certamen que fomenta la lectura entre els més joves.
També van destacar que va permetre a molts ciutadans de Balaguer descobrir els nous equipaments cívics i culturals del centre històric.