Cultura

Campi Qui Pugui, en sis països d’Europa i d’estrena al Canadà

Quan Jordi Pedrós, de Castellserà, i Cristina Garcia, de Lleida, van fundar el 2009 Campi Qui Pugui, van elegir aquesta expressió tan catalana per batejar la companyia, “ja que pensàvem que no sortiríem mai a actuar fora de Catalunya”. Tanmateix, des de fa uns tres anys, la companyia teatral lleidatana treballa molt més a l’estranger que a casa, amb un percentatge que en l’època de primavera-estiu arriba al 80% més enllà del Pirineu. Així, per a aquest any ja compten amb més de seixanta actuacions programades en diversos països d’Europa i a Israel, i s’estrenaran al continent americà, en concret a Mont-real, al Canadà.

Els dos fundadors de Campi Qui Pugui van presentar ahir al Teatre de l’Escorxador de Lleida –instal·lacions en les quals habitualment culminen els assajos dels seus espectacles– la nova temporada internacional. De fet, al gener ja van participar a la Fira de Friburg, a Alemanya, un dels certàmens cabdals a Europa del mercat teatral, amb l’espectacle de carrer Manneken’s Piss, i a l’abril tenen previst participar amb un altre dels seus muntatges de carrer d’èxit, Rats!, a la fira d’Ieper, a Bèlgica, un dels esdeveniments més importants del teatre de carrer al Benelux. També aquell mateix mes es traslladaran amb la seua obra Tin soldiers al festival de Haifa, a Israel, abans de viatjar de nou a Bèlgica, a Genk, i al maig a Vitry-sur-Seine, a prop de París.

Al juny, serà el torn de Romania, amb cites a Sibiu i Bucarest, abans de viatjar a Holanda (Deventer) i saltar l’Atlàntic per actuar amb Rats! a la capital del Quebec.

Jordi Pedrós i Cristina Garcia van lamentar que “el teatre de carrer, familiar, està molt més valorat de la Jonquera cap amunt”. “Volem posar en relleu el teatre que es fa aquí, a Lleida, i que es reclama des de llocs tan allunyats com Austràlia, on vam actuar el 2015, però encara costa que es valori en territori lleidatà”, va explicar Pedrós.

Garcia va destacar que “també volem obrir-nos al mercat asiàtic: propostes de la Xina i Corea del Sud, i a punt a

Bangkok

, una actuació que es va anul·lar per la mort a l’octubre del rei de Tailàndia”.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.