Política

Camps denuncia irregularitats a la Paeria i Ros la porta al jutge per injúries

Camps denuncia irregularitats a la Paeria i Ros la porta al jutge per injúries

Foc creuat de denúncies ahir entre l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i Marta Camps, que fins dimecres a la nit era la seua primera tinenta d’alcalde. L’endemà de la seua destitució, Camps va denunciar ahir públicament presumptes irregularitats en dietes, sous i processos de contractacions a l’ajuntament, que va acompanyar amb factures i documents públics. Assegura que algunes ja les va denunciar per via judicial el passat mes de desembre. Va detallar que des de fa un any i mig va començar a detectar el cobrament de dietes sospitoses per part de Ros, afirma que així ho va fer saber «al màxim nivell del PSC del partit i de l’ajuntament» i va afegir que el juliol del 2014 va demanar empara al secretari general i a l’interventor municipal per negar-se a firmar algunes dietes i factures. Per exemple, unes per la compra de corbates i fulards de disseny per valor de gairebé 36.000 € i dietes «no justificades» de 1.500 del viatge de Ros a la Xina la passada Setmana Santa.

L’alcalde va negar les acusacions i les va atribuir a una revenja de Camps. «Són producte estrictament de la ràbia pel seu error de deixar-me amb l’única possibilitat de cessar-la», va apuntar. Després de reiterar que el motiu de la seua destitució ha estat «la pèrdua de confiança» i el seu detonant, l’apercebiment notarial que li va enviar advertint-lo d’una eventual querella, Ros va dir que Camps ha iniciat una «guerra bruta casualment quan presumeix que no anirà a la llista (del PSC)». Més tard, va afirmar que les seues declaracions són «calúmnies, injúries i falsedats indignes d’una persona que ha estat deu anys la meua mà dreta» i va afegir que es veu «obligat a instar tot seguit davant de l’autoritat judicial les corresponents accions per aclarir la veritat com per demanar la condemna de la conducta calumniosa i injuriosa de què he estat objecte».Camps va defensar que «salvaguardar l’ajuntament i els diners dels ciutadans» està per sobre de la seua carrera política i va remarcar que «no existeixen motius objectius» per a la seua destitució. «No és per una enganxada personal. Respon que jo he intentat posar fre i traves a una manera de fer política» que no veu ètica, va subratllar, i va insistir a denunciar una «maniobra orquestrada» en la publicació en un mitjà digital d’una informació «calumniosa» que la perjudica personalment, utilitzada com a «excusa» per al seu cessament. Ros va negar ser darrere de la filtració i va afegir que Camps «sabia que quan jo ho deixés la proposaria de candidata».

L’exprimera tinent d’alcalde va denunciar també que la Paeria és un «vedat de família (amb referència que el cap de gabinet de l’alcalde és el seu gendre), que predomina sobre les relacions polítiques», i va recordar les seues discrepàncies amb Ros respecte al sobiranisme en votacions en les quals ella va mantenir la tesi federalista del PSC davant la posició més catalanista de l’alcalde i «les seues pressions als regidors». Va afirmar que s’ha sentit «linxada», espiada i controlada ja que «van desaparèixer factures del meu mòbil», del de la directora de serveis d’Urbanisme (també cessada) i d’una altra col·laboradora. Camps va recalcar que no renunciarà a ser regidora i que no s’ha plantejat deixar el PSC. Ros, primer secretari dels socialistes de Lleida, va dir que en la reunió de l’executiva d’avui no li demanarà que el deixi.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.