Economia

Cent anys al peu del canó

Sis comerços de Lleida van ser distingits ahir per la Generalitat de Catalunya per la seua llarga trajectòria de més de cent anys oberts al públic. El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, acompanyat del conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, va entregar els Premis Nacionals a la Iniciativa Comercial i als Establiments Centenaris de Catalunya 2015. Els guardons, que arriben aquest any a la setzena edició, reconeixen, d’una banda, les iniciatives més innovadores del comerç urbà de proximitat i, de l’altra, l’activitat ininterrompuda en els que tenen més de cent anys d’història, com és el cas dels sis comerços lleidatans distingits. Entre aquests, el més antic és la pastisseria Torres de Lleida. Situada a la plaça Sant Joan, va ser fundada el 1853 pel rebesavi dels actuals propietaris, de manera que ja són cinc les generacions que han estat al capdavant del negoci. També van rebre el premi de comerços centenaris la botiga de queviures Cal Sastret (Organyà), Embotits Obach (Organyà) i les fleques Cal Joan Bo (Artesa de Segre), Cal Canyo (Guimerà) i Forn Clarisó (Vilanova de Bellpuig).

Orgullosos amb el reconeixement, els seus responsables van coincidir a afirmar que els secrets de la longevitat dels seus negocis són «l’amor per la feina, la paciència amb els clients, el servei i l’entesa amb la família». Com a principal amenaça al seu futur, destaquen la ferotge competència de les grans superfícies. El seu punt fort és, sens dubte, la qualitat i l’atenció personalitzada.

Durant l’acte celebrat al Palau de la Generalitat, el president, Carles Puigdemont, es va comprometre a «blindar» el model comercial català i va dir que l’objectiu és que les botigues centenàries es puguin «transferir» a les noves generacions.

Puigdemont va agrair al teixit comercial de proximitat la tasca que fa cada dia per Catalunya, especialment els comerços amb més de 100 anys de vida que han aixecat cada dia la persiana: «El país us ho agraeix.» Així mateix, el president va assenyalar que Catalunya no seria la mateixa sense aquests comerços, que han apostat per la innovació i pel relleu generacional. «Correm el risc de pensar que és normal, però és una cosa extraordinària. Els nostres pobles no serien els mateixos sense els vostres establiments», va assegurar. Després de destacar que ser comerciant és una actitud, Puigdemont va cridar a «plantar cara» al futur, que va qualificar de «complex». En total, van ser reconeguts 27 establiments comercials de més de 100 anys d’antiguitat i 15 de més de 150 anys.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.