La titular del jutjat penal número 3 de Lleida ha condemnat una dona de 42 anys per maltractar habitualment, físicament i psicològicament, el seu fill menor d’edat. La jutge li ha imposat una condemna de 21 mesos de presó i 80 dies de treballs en benefici de la comunitat. A més, haurà d’indemnitzar el seu fill amb 3.050 euros en concepte de responsabilitat civil. Els fets pels quals és condemnada la dona van ocórrer el 4 de setembre del 2012 quan la mare, “moguda per l’ànim de menyscabar la integritat física” del seu fill, el va agredir colpejant-lo a l’altura de l’orella dreta i agafant-lo pel coll quan estaven al seu habitatge del Clot. Com a conseqüència de l’agressió, el menor va patir lesions que van requerir atenció sanitària. Tanmateix, la sentència recull que no era la primera vegada que l’acusada “protagonitzava episodis violents i intimidatoris contra el seu fill”. Per exemple, assenyala que el 2 de juny del 2012 l’acusada va amenaçar el seu fill amb dos ganivets, un fet pel qual va ser condemnada el mes de desembre del 2014.
El comportament de la mare va provocar que el menor patís una “alteració emocional amb simptomatologia ansiosa depressiva”. Després de l’últim episodi de maltractaments, el menor se’n va anar a viure amb el seu pare, que està separat de la mare, a la localitat navarresa de Sartaguda.
La sentència es va dictar per conformitat, després que la Fiscalia modifiqués les conclusions provisionals i demanés una pena de 21 mesos de presó per un delicte de maltractament físic i psicològic agreujat, i una pena de 80 dies de treballs comunitaris per un delicte de maltractament en l’àmbit familiar. L’acusació particular, exercida pel despatx de lletrats Prats Advocats, es va adherir a l’escrit de la Fiscalia, que va ser assumit per l’acusada. Així, la jutge va condemnar in voce a aquestes penes la dona, a més de prohibir-li durant 21 mesos atansar-se a menys de 200 metres del seu fill, el mateix període en què se li prohibeix el dret a la tinença d’armes.
Els Mossos d’Esquadra van rebre l’any passat un total de 71 denúncies per maltractament a menors en l’àmbit familiar, un cas més que el 2014. La majoria d’aquests, segons la policia, estan relacionats amb les agressions que pateixen les seues mares per part de les seues parelles.