Successos i tribunals

Detinguts per 15 furts en una setmana en cases de Ponent

Detinguts per 15 furts en una setmana en cases de Ponent

Els Mossos d’Esquadra van detenir diumenge passat dos joves acusats de cometre una quinzena de robatoris en poc més d’una setmana en diferents habitatges de localitats de Ponent. Segons van explicar a aquest diari fonts properes al cas, l’arrest es va produir poc després que tingués lloc l’últim dels assalts.

Va ocórrer en una casa situada a Alpicat quan els inquilins es trobaven a l’interior, pel que sembla dormint. Els lladres van accedir-hi sense que els amos s’adonessin de la seua presència i després de buscar en diverses habitacions van aconseguir un botí basat en joies, diners en efectiu, una tablet i altres objectes de valor. La policia autonòmica els va poder localitzar poc després que cometessin el robatori i es rebés la denúncia. Es tracta de dos joves d’uns 30 anys d’origen estranger.

Segons van informar les mateixes fonts, quan van ser traslladats a la comissaria dels Mossos es va descobrir que també podrien estar relacionats amb altres fets delictius similars.

En concret, se’ls imputa a tots dos 14 robatoris més comesos en altres localitats de la província, fonamentalment a Lleida ciutat i al barri de la Bordeta.

Els haurien dut a terme en només quatre dies, concretament entre el 25 i el 28 de juliol i el modusoperandi hauria sigut similar en tots. Segons van explicar fonts properes al cas, pel que sembla, es colaven als habitatges aprofitant que moltes cases, durant l’estiu, tenen les finestres obertes, la qual cosa els permetia accedir sense haver d’utilitzar la força. Els investigadors també creuen que en la majoria dels casos els inquilins no es trobaven a l’interior de la casa quan els lladres van entrar a robar.

Està previst que els dos detinguts per aquests fets passin al llarg del dia d’avui a disposició judicial al jutjat de guàrdia de Lleida, on s’haurà de decidir si ingressen a la presó o queden en llibertat amb càrrecs. Un dels dos arrestats compta amb antecedents per fets similars.

 

‘modus operandi’

 

Aprofitaven les finestres obertes dels habitatges ara a l’estiu per accedir a l’interior

 

TerritoriAlpicat · Segrià
Més notícies de Alpicat →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.