Política

Docents es mobilitzen contra Wert i a favor de la immersió lingüística

Organitzacions i sindicats educatius s’han posicionat en contra del recurs del Govern central que demana obrir un nou termini d’inscripció a les escoles per incloure als formularis l’opció de demanar el castellà com a llengua vehicular, i es mostren «ofesos» pel que qualifiquen un «atac al model educatiu català». Jaume Anyé, portaveu d’Ustec a Lleida, va assegurar que «preveiem accions i mobilitzacions perquè hem de respondre amb contundència a aquest atac contra la immersió lingüística». Va assegurar que el Govern se sent amenaçat pel model d’escola catalana, perquè «el relaciona amb el sentiment independentista i amb el procés sobiranista», i va demanar que no s’utilitzi la llengua com a eina política.

Per la seua part, Xavi Eritja, un dels portaveus de Som Escola a Lleida, va denunciar que Madrid «vol trencar el nostre model d’escola per la via judicial». Per aquesta raó va demanar defensar la immersió lingüística, «que és un model que funciona a nivell educatiu i de cohesió social». Va afegir que, a més, acceptar el recurs suposaria un col·lapse administratiu. El cap del departament de Filologia Catalana de la UdL, Miquel Pueyo, va considerar que es tracta d'»una decisió estrictament electoralista perquè el PP sap que l’anticatalanisme li dóna rèdits», i va remarcar que és «una mostra d’irresponsabilitat i falta d’ètica sense cap motiu pedagògic».

D’altra banda, el síndic de greuges, Rafael Ribó, ha obert una actuació d’ofici davant de les «disfuncions organitzatives» que pot ocasionar el recurs.

política

Lamenten que el Govern relaciona el model educatiu amb el procés sobiranista

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.