La llei de Transparència, accés a la informació pública i bon govern aprovada per la Generalitat a finals del 2014 passa per ser, segons el mateix Govern, una de les més exigents de tot Europa, però, a mes i mig perquè entri en vigor per a tots els ajuntaments (1 de gener), el 95% dels consistoris de Lleida recull un suspens en aquesta matèria, ja que a les seues pàgines web apareix menys del 20% de la informació que la normativa requereix.
Així ho indica el MapaInfoparticipa sobre qualitat i transparència de la informació pública elaborat per investigadors de 13 universitats espanyoles, que defineix 52 indicadors de transparència i estudia el grau de compliment de cada ajuntament. A Lleida la fotografia és clara: deu municipis (la Seu d’Urgell, Solsona, Mollerussa, Alcarràs, Tàrrega, Tremp, Balaguer, Bell-lloc d’Urgell, les Borges Blanques i Riner) ofereixen als seus respectius portals més del 50% de les dades que l’estudi qualifica com a exigibles, i sols un, Lleida ciutat, compleix amb el 100%. Unes altres 22 localitats (Vielha, el Pont de Suert, Sort i Cervera entre aquestes) mostren menys de la meitat de les dades, mentre que la resta, 198, ni tan sols arriba al 20%.
L’estudi comprova si aquests portals mostren, entre d’altres, la biografia i el contacte de l’alcalde i els edils, les seues declaracions de béns i activitats, les convocatòries de plens i les seues actes, dades pressupostàries i les ordenances municipals o les retribucions del personal laboral i funcionaris municipals, a més dels contractes i els mecanismes de participació.