Esports

El Cadí repeteix títol

El Cadí repeteix títol

El Cadí la Seu es va proclamar campió de la Lliga Catalana Femenina per segona ocasió consecutiva i tercera de la seua història (2007, 2015 i 2016) al batre ahir el Girona en una final ajustada que es va decantar per a les de l’Alt Urgell en un fantàstic últim quart, en el qual van passar per sobre de les rivals (71-57). A més, una de les incorporacions d’aquest estiu, la maliana Meiya Tirera, va ser designada com l’MVP de la final després de firmar 15 punts de valoració (16 punts anotats), els mateixos que l’alemanya Svenja Brunckhorst, un altre dels fitxatges per a aquesta temporada. També va destacar en l’apartat anotador Belén Arrojo (12 punts), mentre que van debutar amb el conjunt blanc-i-blau les dos últimes jugadores a arribar, la nord-americana Candice Warthen i la portuguesa Luiana Livulo, que va formar part del quintet inicial.

Les lleidatanes van arrancar amb força, amb un parcial de 8-0, un marge que van mantenir durant bona part del primer quart. Tanmateix, les gironines, dirigides per Enric Surís, van reaccionar a temps per tornar a posar-se en el partit i van aconseguir retallar diferències per assolir el final del primer parcial amb un ajustat 18-17. La dinàmica positiva del Girona va tenir continuïtat al segon capítol del partit, on amb un parcial de 0-8 va aconseguir situar-se 7 punts per sobre del Cadí la Seu (18-25). Però l’equip de Joan Carles Pié també va tenir capacitat de reacció, de la mà d’Arrojo i Livulo, que van acabar amb vuit punts al descans. D’aquesta forma, les lleidatanes van recuperar el domini del partit i van capgirar el marcador una altra vegada per arribar al descans amb una diferència de tres punts (32-29).

Al tercer quart es va mantenir el guió, amb constants alternatives en el lluminós i un alt percentatge d’encert per les dos parts. D’aquesta forma, cap dels dos equips aconseguia desenganxar-se i es va arribar als deu minuts decisius amb un emocionant 47-46. Les gironines, amb una completa renovació de la plantilla, buscaven el seu sisè títol, però el Palau va ser determinant perquè la Lliga Catalana Femenina es quedés a la Seu. Gràcies al suport del públic i a l’encert en atac, a més d’una gran defensa, el Cadí va poder sentenciar la final en un gran últim quart. El Girona es va veure superat en totes les facetes i va veure com el conjunt de l’Alt Urgell s’enlairava en el marcador, directe cap al títol. Tirera va ser una de les jugadores determinants en la recta final, en la qual el Cadí la Seu va assolir una màxima renda de 15 punts. Finalment, el títol es va quedar al Palau gràcies a un contundent 71-57 que dóna ales al Cadí de cara al seu debut a la Lliga Femenina.

Les de l’Alt Urgell, cinquenes la passada temporada, obriran la competició dimecres (20.30) a la pista del Perfumerías Avenida, un dels aspirants.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.