El consum de fàrmacs, alcohol i drogues és darrere de més de la meitat dels accidents mortals de trànsit. Segons les dades facilitats ahir a Lleida pel director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, el 35% dels accidents mortals del 2014 van tenir com a causa el consum d’alcohol, el 18%, de psicofàrmacs i el 8%, de drogues. La resta, segons Isern, es van deure a distraccions al volant. El director del SCT va fer especial incidència en les distraccions provocades per consultar el mòbil, que copen la gran majoria de denúncies en carretera (80%). Isern va fer aquestes declaracions durant la presentació del balanç de sinistralitat a Lleida el 2014, un any en què es van reduir els accidents mortals, al passar de 30 morts el 2013 a 26 el 2014, un 13% menys (aquestes dades són lleugerament inferiors a les anticipades per SEGRE perquè no computen les víctimes en vies urbanes ni les persones mortes passades més de 24 hores de l’accident).
Segons les dades del SCT, els ferits greus també van baixar, al passar de 157 el 2013 a 134 el 2014. La mortalitat es va reduir en totes les franges d’edat, excepte en el cas de les persones de 55 a 64 anys, en la qual es va passar de 2 morts a 5, i en el cas de les persones d’entre 75 i 84 anys, amb 8 morts el 2014 (4 el 2013). Isern es va mostrar contrari a la possibilitat de retirar el carnet a partir d’una determinada edat i va advocar per la formació de les persones grans sobre la conducció segura.
Per la seua part, l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, també va fer balanç del trànsit ahir a la ciutat de Lleida, on els accidents es van reduir el 2014 un 10% respecte a l’any 2013. Els accidents mortals van passar de 7 el 2013 a 2 el 2014 i els atropellaments també van disminuir un 24,7%, al passar de 89 a 67.
distraccions
Les distraccions al volant, especialment per mirar el mòbil, copen el 80% de les denúncies