Economia

El diumenge comercial ‘extra’ a Lleida, a mig gas

El diumenge comercial 'extra' a Lleida, a mig gas

El primer diumenge de lliure elecció municipal d’obertura comercial a Lleida va registrar ahir una bona afluència de gent a les principals zones de botigues de la ciutat, sobretot a l’Eix Comercial, encara que el ritme de vendes va ser moderat, sense superar les alegries del 6 i el 8 de desembre, els primers festius oberts de l’actual campanya nadalenca.

El president de la federació de comerciants de l’Eix, Llorenç González, va comentar que «la jornada matinal no va ser gaire animada, a la tarda potser va millorar una mica». González va recordar que «molts petits comerços no es van sumar a aixecar la persiana, al contrari del que va succeir fa una setmana, quan va obrir gairebé tothom». En aquest sentit, va calcular en un 70% les botigues obertes, la majoria a les zones més freqüentades tradicionalment del comerç a la ciutat, el carrer Major. «Moltes botigues gestionades per famílies han hagut de fer torns per poder mantenir-se obertes», va comentar González sobre el fet que aquesta campanya de Nadal es podrà obrir cada diumenge a Lleida. Això sí, s’ho va prendre amb «resignació, això és el que hi ha i hem d’obrir», va afegir.

Els comerciants esperen en aquesta setmana que ara arranca i, sobretot, en diumenge vinent, el primer «fort» en vendes previ al dia de Nadal, per confirmar o no els auguris sobre el ritme de vendes. Aurora, d’un comerç de moda al carrer Sant Antoni, va assegurar que «de moment la campanya està una mica més baixa que l’any passat, la crisi ens ofegarà, però cal obrir, si no què faríem tot el dia a casa?».

Jordi, d’un establiment també de moda del carrer Major, afirmava que «la campanya de vendes ésplana, la crisi continua afectant el consum de la gent del carrer».

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.