Cultura

El festival Embarrat homenatja Olga L. Pijoan i Guillem Viladot

El festival Embarrat homenatja Olga L. Pijoan i Guillem Viladot

El Museu Comarcal de l’Urgell va inaugurar ahir l’exposició Olga L. Pijoan i Guillem Viladot, dos artistes conceptuals. El projecte, que s’inclou en el marc del festival de creació contemporània Embarrat, reivindica el paper d’aquests dos artistes de l’Urgell que, «encara que no sempre van figurar en les cròniques de l’escena de l’època conceptual catalana, van aportar-hi una gran singularitat», segons va dir ahir el comissari Josep Miquel Garcia. És la primera vegada que es presenta a Tàrrega l’obra de la desapareguda artista local Olga L. Pijoan i es podrà visitar fins al dia 24.

Durant tot el dia d’ahir, el Museu de la Mecanització Agrària J. Trepat va acollir també diverses activitats. Així, es van poder fer visites guiades a la mostra La Gran Màquina, en la qual s’exposa el treball de 22 artistes emergents. Precisament ahir a la nit es va concedir el premi Embarrat al millor artista d’aquesta mostra, que va recaure en Mikel R. Nieto per la seua instalació sonora 844, enterrada a les cendres de la foneria de Cal Trepat. També van destacar activitats com un vermut electrònic, sopa a l’aire lliure i concert.

D’altra banda, a la Sala Marsà de Tàrrega es va inaugurar l’exposició Trepat-Fontcuberta, on es pot veure el procés de creació del llibre Trepat de Joan Fontcuberta que es va presentar divendres a Cal Trepat després de la inauguració del festival.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.