Economia

El Govern congela les tarifes de transport públic el 2015

El Govern congela les tarifes de transport públic el 2015

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, va confirmar ahir que els preus dels títols de transport públic que depenen de la Generalitat quedaran congelats a partir del pròxim 1 de gener a tot Catalunya, la qual cosa evitarà que els ciutadans hagin d’assumir un nou encariment mentre l’augment dels sous és imperceptible per a la majoria de treballadors. El 2013, l’increment de preus de l’ATM va ser d’un 3,5% de mitjana per a aquest 2014.

Segons Vila, la mesura ha estat possible gràcies a l’acord de finançament firmat dimarts passat entre administracions, operadors de transport i entitats bancàries, i que preveu refinançar el deute de 472 milions de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, incrementar en 67 milions les aportacions públiques i el compromís de no generar nous dèficits.

Per al conseller, el crèdit és «una operació històrica» perquè, segons va assegurar, ha «evitat el col·lapse» del sistema de transport metropolità a l’àrea de Barcelona. A més, va recordar que en la decisió sobre la congelació de preus ha ajudat el fet que «la inflació és la que és» (a l’octubre va registrar un augment del 0,3%, però acumula un retrocés del -0,3% en taxa interanual a Lleida). El període de retorn del préstec és de 17 anys, 2014-2031, amb una carència de principal fins al 2017 i 15 anys d’amortització.

D’aquesta manera, les tarifes de l’ATM de Lleida quedaran com estaven a 1 de gener de 2014: la T-10 costarà 9,80 euros; la T-10/30 valdrà 7,80 i la T-50/30 ascendirà a 29,90, mentre que la T-Mes continuarà costant 39,40 euros (tots els preus són per a una zona). El bitllet senzill d’autobús interurbà, d’altra banda, continuarà costant 1,75 euros.

La congelació anunciada per Vila, tanmateix, no afectarà els títols propis de Renfe. El preu del bitllet d’autobús a Lleida, per la seua part, queda a l’espera que la Paeria decideixi ratificar o no la congelació que ja va decretar l’any passat i que va deixar el cost del títol en 1,20 euros per viatge.

sense canvis

Els preus dels abonaments seguiran sense canvis després de l’encariment del 3,5% fixat per al 2014

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.