Quan falta poc més d’un mes de la nova edició del festival Musiquem Lleida!, el cartell ja està tancat i, de nou, s’ha hagut de reduir el nombre de grups i actuacions davant de la falta de suport econòmic. L’any passat, la Coral Shalom, que organitza l’esdeveniment musical, ja va salvar in extremis el pressupost després d’advertir que podrien reduir a la meitat els 24 concerts que es van oferir el 2012. Al final van ser 23, a càrrec d’onze grups. Per a aquesta nova edició, que se celebrarà el primer cap de setmana d’octubre, el certamen ha retallat de nou un grup -seran deu, amb la Coral Shalom inclosa- i una actuació, de manera que en seran 22.
Carme Valls, alma mater del certamen, va explicar a SEGRE que «hem rebut propostes d’uns setanta grups, una vintena menys que l’any passat», circumstància que va atribuir també a qüestions econòmiques, ja que els organitzadors només poden oferir 1.200 euros a cada formació, de manera que a les corals, orquestres i a grans grups no els surten els comptes a l’haver de costejar-se el viatge i l’estada a Lleida, sobretot si vénen de lluny. En aquesta ocasió, hi participarà un grup de cambra procedent d’Holanda i Bèlgica, però la majoria seran formacions catalanes, a més d’altres d’originàries d’Aragó, València i Andalusia.
Com sempre, el Musiquem Lleida! oferirà al públic un ventall de gèneres musicals, des de la tradicional i la coral fins a la música de cambra clàssica i un concert especialment dirigit al públic familiar. Aquest en concret tindrà accent lleidatà, ja que es tracta d’una proposta a càrrec de la intèrpret i professora de música Anna Puigdemasa, al capdavant d’un conjunt de músics molt joves de Lleida. Els espais d’actuació alternaran l’Eix (plaça Paeria, pati de l’IEI i CaixaForum) amb la Zona Alta (Ricard Viñes i Fleming), a més del Museu de Lleida. El festival també sortirà de la ciutat, amb concerts a Alcarràs, Torrefarrera i Fondarella.
Valls va lamentar que «avui s’aposta més pels festivals de masses i grans figures que per certàmens com aquest, que busquen promocionar joves valors emergents de la música.»