Esports

El Pardinyes diu adéu a l’EBA

El Pardinyes diu adéu a l’EBA

El Flor de Vimbodí Pardinyes va sumar ahir el triomf més amarg de la temporada, ja que tot i guanyar el Sabadell Sant Nicolau (79-78) va certificar el descens de la Lliga EBA. Cap dels resultats de la resta dels implicats en la lluita per la permanència a la categoria no va ser favorable als interessos dels lleidatans, que van dir adéu a la categoria malgrat haver guanyat vuit dels deu partits que ha disputat en aquesta segona fase del campionat. El sistema de competició ha estat cruel amb l’equip que dirigeix Jorge Serna i també la mala sort va voler que ahir guanyessin tots els rivals directes: Castellbisbal, Martorell i Andorra. Ni tan sols es va donar el quíntuple empat a 10 victòries que esperava el tècnic lleidatà, ja que dissabte el Barberà vencia a la pista del Palma i ja descartava aquesta opció. D’aquesta forma, després del descens a la LEB Plata de l’Actel Força Lleida, el seu equip vinculat a la Lliga EBA també va perdre la categoria en una temporada negra per al bàsquet lleidatà.

Sabent que la victòria era una cosa imprescindible per tenir opcions de permanència, el Pardinyes va saltar a la pista concentrat i molt efectiu en atac, agafant còmodes rendes i imposant-se en el primer parcial per 24-19.

Els lleidatans estaven patint massa en defensa i el Sant Nicolau, que també necessitava la victòria per continuar optant a la permanència, va reaccionar al segon quart i va aconseguir capgirar el marcador, arribant al descans amb 8 punts d’avantatge (38-46). Després del pas pels vestidors, el Pardinyes va notar els nervis de trobar-se darrere en el lluminós i no va aconseguir retallar diferències, de manera que va arribar als últims deu minuts nou avall (59-68). Va ser a l’últim quart quan el treball defensiu va començar a donar fruits i l’equip de Jorge Serna va començar a retallar diferències. Va aconseguir capgirar el marcador i afrontar els últims tres minuts amb un avantatge de sis punts (77-71). Sense notar els nervis, el Pardinyes va aconseguir segellar la victòria, però els jugadors no van poder celebrar res. Serna els comunicava sobre la pista que havien guanyat tots els rivals i que havien descendit de categoria.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Sorteig de les 144 meses electorals de Lleida per al 29-N

Eleccions

Mor una interna del Centre Penitenciari Ponent després d’un intent de penjament

Successos

Es reobre el cas de l’assassinat d’Isaac Martínez 20 anys després

Tribunals

Tres restaurants de Lleida, el Pirineu i l’Aran, guardonats a la Guia Augusta 2027

Agroalimentària

La manifestació de l’11-N a Lleida sortirà de la plaça Ricard Viñes

Societat

També t’interessarà

Bàsquet

L’iLERNA Lleida busca reaccionar davant un Baskonia en zona alta

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala
Futbol

L’Atlètic Lleida busca recuperar el camí de la victòria al camp de l’Escala

Vanesa Ortega · 7 nov. 2026
El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga
Hoquei

El Pons Lleida busca a Alcoi la segona victòria a l’OK Lliga

Laura Quintana · 6 nov. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.