Després d’un inici de campanya complicat i marcat per la poca quantitat de neu, les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida arriben al primer cap de setmana fort de la campanya nadalenca amb un escenari que els fa preveure resultats positius, ja que l’ocupació hotelera assoleix ja el 80% a les àrees d’influència dels dominis esquiables i la previsió meteorològica mostra una alta probabilitat de nevades durant el cap de setmana (vegeu el desglossament).
La jornada de Sant Esteve es va saldar ahir amb més de 8.000 esquiadors a les estacions de Lleida, on a més es va registrar bon temps. La major part de visitants van anar a Baqueira Beret (7.500), que entre avui i demà espera la major part d’aficionats.
Per la seua part, els responsables de Boí Taüll van indicar que les reserves ja freguen el 85%, però que entre l’1 i el 4 de gener s’espera un ple. A Espot i Port Ainé, les previsions també són bones i ahir ja comptaven amb tot venut a les seues instal·lacions hoteleres.
Les xifres eren similars a la resta d’establiments del Pallars Sobirà, segons fonts de les estacions de Ferrocarrils de la Generalitat.
A Tavascan, les pistes d’esquí alpí seguien ahir tancades per falta de neu, però els esquiadors sí que podien disfrutar dels 14 quilòmetres de camins destinats a l’esquí de fons i les raquetes. No obstant, segons van explicar dimecres els seus responsables a SEGRE, si la nevada prevista per a aquest cap de setmana és mínimament bona es podrien obrir totes les pistes del domini.
A Port del Comte, en canvi, «la inversió tèrmica» dels últimes dies ha dificultat la fabricació de neu artificial, de forma que els esquiadors només podien accedir a la zona de debutants.
Els seus responsables van confiar que l’arribada del fred canviï la situació. Entre 500 i 600 esquiadors van visitar l’estació del Solsonès, encara que segons van admetre fonts del domini la majoria eren titulars del forfet de temporada.
Pel que fa al turisme rural, les previsions d’ocupació per als pròxims dies són similars. Segons va explicar ahir Lluís Farrero, portaveu del sector, l’ocupació a data d’avui voreja el 85% a tota la demarcació de Lleida, però no va descartar que s’assoleixi el 95-100% en els dies previs a Reis.
turisme rural
El sector confia que les reserves arribin al 95% de les places el cap de setmana previ al dia de Reis