Dos finals disputades, dos de guanyades. Avui el Força Lleida afronta la tercera que, com l’anterior davant el Peñas Huesca, adquireix més importància encara al tractar-se d’un altre rival directe, el Clavijo. Els dos equips arriben al transcendental duel separats únicament per una victòria, per la qual cosa un triomf dels de Joaquín Prado els igualaria a la taula. A més, sumarien dos triomfs sobre els riojans, mentre que si guanya el Clavijo pràcticament s’asseguraria la classificació.
El Força Lleida arriba en el seu millor moment. Superat el cop moral que va suposar la derrota davant el Corunya, els de negre han sabut reaccionar i avui tenen la possibilitat d’encadenar la tercera victòria, fet que suposaria la millor ratxa en tota la temporada. «L’equip està bé, arriba bé físicament i mentalment. Crec que estem en un to bastant bo des de fa dos mesos. A l’equip se li farà curta la Lliga, ja que seria més potent a 34 jornades o en una temporada següent amb el bloc actual», va assenyalar Prado.
Malgrat reconèixer la importància del partit, el tècnic no el considera transcendental. «Guanyar seria molt important perquè tindríem moltes més opcions en cas de triples i quàdruples empats al final de la Lliga havent guanyat els dos partits a un rival directe. Aquesta jornada hi ha dos duels directes però els que perdin encara tindran opcions de play-off. El que sí que està clar és que si el Clavijo guanya pràcticament tancarà en un 90 per cent la seua classificació. Es podria dir que té un match ball. Per a nosaltres guanyar seria un pas important però no decisiu», va assenyalar.
Guanyar no serà empresa fàcil, i més amb els col·legiats que han estat designats. D’una banda, el basc Juan Manuel Uruñuela, que en els quatre partits que ha dirigit el Força Lleida sempre ha guanyat el rival, tenint una enganxada dialèctica amb José Simeón en el partit davant el Burgos de fa dos anys. I de l’altra, José María Terreros, precisament de La Rioja. Unes designacions que no han caigut bé al club, i més després del polèmic arbitratge davant del Burgos.