La cotització de la carn de porc viu va experimentar ahir per sisena setmana consecutiva un increment a la llotja de Mercolleida, equiparant-se en aquests moments amb els costos de producció. Ahir, el quilo de carn de porc viu va cotitzar en 1,145 euros/quilo, la qual cosa suposa dos cèntims d’euros més que la setmana passada, una situació que pot alleujar en part el nefast inici d’any, gràcies, entre altres factors, a una menor oferta de porcs.
D’altra banda, l’anunci de la Comissió Europea (CE) de la posada en marxa a partir del mes de març d’una ajuda a l’emmagatzemament privat de carn de porcí per estimular la recuperació del mercat de porcí de la Unió Europea (UE) va ser acollit ahir amb certa tebiesa pels productors de porc lleidatans. Tant el responsable de porcí d’Unió de Pagesos (UP), Rossend Saltiveri, com el d’Aeall-Asaja, Joan Graells, van manifestar que aquest tipus d’ajudes només retarden el problema i que és «pa per avui i fam per demà». Saltiveri va recordar que el sector demanava restitucions a l’exportació i campanyes de promoció de la carn. A més, va assenyalar que aquest anunci arriba quan «fa unes quantes setmanes que les cotitzacions es van animant a l’alça després d’un començament d’any molt dolent».
Per la seua part, Graells, igual que el representant d’UP, tem que quan estigui en ple funcionament aquest emmagatzemament de carn de porcí la hipotètica pujada de preus que comporti s’encavalcarà amb l’alça de les cotitzacions que acostumen a donar-se cada any a inicis del mes de maig i pot ser que aquest increment no sigui tan elevat. És més, Graells va manifestar que «si aquests ajuts s’haguessin donat al desembre, quan els preus eren més baixos, s’entendria però no ara que pugen».