Esports

El ‘Rufea Team’ domina a Brno

El 'Rufea Team' domina a Brno

El Rufea Team per complet va dominar ahir la primera jornada d’entrenaments en el Gran Premi de la República Txeca, que es disputa aquest cap de setmana en el circuit de Brno. Marc Màrquez en MotoGP, Tito Rabat en Moto2 i Àlex Màrquez en Moto3, pilots que habitualment s’entrenen en el circuit lleidatà de Rufea, van firmar els millors temps de la jornada en les seues respectives categories i avui intentaran mantenir aquesta posició capdavantera per sortir demà des de la pole. Marc Màrquez arriba a Brno com a líder indiscutible de MotoGP, després de guanyar les deu primeres curses del Mundial i té aquest cap de setmana al seu abast l’enèsim rècord, ser el pilot amb més victòries consecutives en l’inici d’una mateixa temporada, després d’igualar a Indianapolis el mític Giacomo Agostini, que en va aconseguir 10 el 1970.

Marc (Repsol Honda Team) va finalitzar la jornada amb un millor crono de 1.56.803, aconseguit en la sessió matinal, quedant darrere seu Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa i Pol Espargaró. A la tarda va aparèixer la pluja i sobre l’asfalt mullat el millor temps va ser per a Andrea Iannone (2.03.179), però amb un temps molt allunyat del que havia firmat el de Cervera, que va ser una vegada més insuperable per a la resta de pilots.

Àlex (Estrella de Galicia 0,0) també va establir en Moto3 el millor temps de la jornada, superant el seu company d’equip Àlex Rins i el francès Alexis Masbou. El lleidatà va liderar la segona sessió d’entrenaments, que es va disputar sense pluja, gràcies a un notable crono de 2.07.969, amb què va desplaçar Rins per 334 mil·lèsimes. Va ser l’únic pilot que va baixar de 2.08. Jack Miller va acabar la jornada setè i Efrén Vázquez, vuitè. També va ser el més ràpid el tercer integrant del Rufea Team. Tito Rabat (Marc VDS Racing Team) va dominar la taula de temps en Moto2 amb un registre de 2.03.126, superant el finlandès Mika Kallio i l’italià Sandro Cortese.

D’altra banda, Marc Màrquez és el protagonista del nou espot publicitari d’Estrella Galicia 0,0, que s’ha rodat íntegrament a Galícia i que va començar a emetre’s ahir per TV.

pluja molesta

La pluja va aparèixer durant la sessió de tarda, fet que va impedir als pilots de MotoGP millorar temps

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català
Altres esports

Ai Tsunoda i Saúl Craviotto, entre els finalistes de la 30a Festa de l’Esport Català

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d'etapa i estrena Vallter en la prova femenina
Altres esports

La Volta a Catalunya recupera Espot com a final d’etapa i estrena Vallter en la prova femenina

Laura Quintana · 27 oct. 2026
El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas
Altres esports

El CC Lleida-DPedrós arrenca la Copa Catalana de ciclocròs amb la victòria d’Aleix Casanovas

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.