Política

Els alcaldes de Lleida pelegrinen en massa a Barcelona en suport al 9-N

Els alcaldes de Lleida pelegrinen en massa a Barcelona en suport al 9-N

Més de 220 alcaldes i regidors de tot Lleida escenificaran demà a Barcelona el seu suport polític al president de la Generalitat, Artur Mas, perquè mantingui el full de ruta sobiranista, després que el Tribunal Constitucional (TC) suspengués dilluns la convocatòria de la consulta del 9 de novembre, i li entregaran les actes de les mocions que els seus ajuntaments han aprovat a favor del referèndum. L’acte, impulsat per l’Associació Catalana de Municipis, reunirà a la plaça Sant Jaume de Barcelona càrrecs electes dels 911 municipis catalans que han aprovat aquestes mocions i tindrà una nodrida representanción de Lleida, encapçalada pel president de la Diputació, Joan Reñé. També hi haurà representants dels onze consells comarcals de Lleida més el Conselh d’Aran.

Tots els municipis lleidatans governats per CiU han confirmat la seua presència i entre un 80 o 90% dels que estan dirigits per ERC també hi assistiran. Quant al PSC, la majoria dels seus alcaldes també tenen previst anar a Barcelona, encara que la Paeria de Lleida només hi enviarà un o dos representants si finalment aprova avui la moció.

La presidenta del PP a Lleida, Dolors López, va confirmar, per la seua part, que cap dels seus quatre alcaldes (Almatret, Sant Martí de Riucorb, Basella i Benavent de Segrià) no hi serà present.

Els organitzadors volen dotar l’acte de tota la solemnitat possible, de forma que a l’arribar davant del Palau de la Generalitat els edils seran rebuts per agents dels Mossos d’Esquadra vestits de gala, que seran els encarregats de rebre les actes de les mocions aprovades de mans dels alcaldes. Seguidament, ja al Palau, una representació de la multitudinària comitiva es reunirà amb Mas al saló de Sant Jordi.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis
Política

Els Plans de Sió posarà en marxa un servei de transport per connectar els seus onze nuclis

Laura Quintana · 19 oct. 2026
Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha
Política

Entra en funcionament un nou servei de bus entre el Pont de Suert i Vielha

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.