Successos i tribunals

Els forenses insisteixen que l’assassí de Mónica no anava drogat

Els forenses insisteixen que l’assassí de Mónica no anava drogat

Els forenses que han tractat Pastor José Romero, a la presó acusat de la mort a trets de la seua parella Mónica Pérez el març del 2015, es ratifiquen en el seu informe i constaten que el jove no estava afectat pel consum de substàncies estupefaents, com ja va avançar SEGRE. Aquesta ratificació arriba després que la defensa de l’acusat demanés una revisió de l’informe forense al considerar que la capacitat del seu client el dia del crim va poder veure’s afectada pel consum de drogues.

Els forenses expliquen que als dos informes mèdics que li van practicar a José Romero poc després dels fets no es feia referència a cap tipus d’intoxicació etílica ni psicofarmacològica “que pogués alterar les seues capacitats”. A més, els forenses determinen que l’acusat “no presenta ni signes ni símptomes d’una patologia psiquiàtrica aguda”.

L’acusació particular, representada per l’advocat Xavier Prats, demanarà un total de 24 anys de presó per a Romero per assassinat amb traïdoria, maltractament habitual davant de menors i tinença il·lícita d’armes, com va avançar SEGRE ahir. La defensa, en canvi, considera que és un homicidi. La jove va morir de dos trets a l’esquena.

Per la seua part, familiars i amics de Mónica Pérez van retre homenatge a la jove ahir, quan hauria complert 25 anys, en dos actes al lloc del crim, a la Mariola, i al cementiri. “La seua mare està destrossada perquè diu que mai podrà superar la mort de la seua filla”, va explicar una cosina de la víctima. Mónica tenia dos fills de dos i tres anys.

D’altra banda, la magistrada del jutjat d’Instrucció 3 de Lleida ha absolt els familiars de la víctima i de l’acusat que es van denunciar mútuament per amenaces. Familiars de Mónica i de Romero es van acusar mútuament d’amenaces i insults, encara que la magistrada considera que els fets no queden provats i absol set denunciats-denunciants.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.