Economia

Els pagesos preveuen bona collita i més contractació de temporers

Els pagesos preveuen bona collita i més contractació de temporers

Les diferents organitzacions agràries de Lleida (Unió de Pagesos, JARC-COAG i Asaja Lleida) preveuen un augment de la contractació per a la pròxima campanya de la fruita, tenint en compte que les previsions per a aquest any parlen d’un increment de la producció en relació amb la passada, encara que rebutgen que això signifiqui un “efecte crida”. Aquesta va ser una de les conclusions de la reunió d’ahir de la Comissió Agrària, presidida per la subdelegada del Govern espanyol a Lleida, Inma Manso, que va reclamar als ajuntaments que s’hagin vist afectats per calamarsades que ho comuniquin amb l’aprovació d’acords de ple perquè els agricultors puguin beneficiar-se d’una reducció dels mòduls de l’IRPF. En aquest sentit, va manifestar que des de la subdelegació s’ha gestionat la inclusió d’una desena de municipis lleidatans que van patir danys per pedra el 2016 i que inicialment no figuraven a la llista elaborada pel Departament d’Agricultura, cosa que va provocar les crítiques de les organitzacions agràries a la conselleria.

Pel que fa a la campanya, les organitzacions agràries preveuen una campanya de la fruita, que començarà el mes que ve amb els primers treballs d’aclarida, “normal i tranquil·la”. Segons van explicar tant Ramon Comes (UP) com Joan Carles Massot (JARC-COAG) com Pere Roqué (Asaja Lleida), l’increment de la producció es preveu sobretot en fruita de pinyol, un fet que fa preveure un increment de la contractació en relació amb la passada, en què va donar feina a unes 21.000 persones a la província, entre treballadors del camp i de centrals fructícoles. Tanmateix, els sindicats agraris van voler evitar un “efecte crida”. Van advertir, de tota manera, que caldrà veure com evoluciona la climatologia en les pròximes setmanes, i més tenint en compte que ja s’han registrat dos calamarsades aquest any i que el passat se’n van comptabilitzar fins a 16. Pel que fa a la contractació en origen serà similar a la campanya passada, en concret seran unes 274 persones que es va contractar per treballar a la fruita en altres països, la majoria colombians, mentre que una desena de persones procediran del Senegal.

Sense consens pel registre horari dels temporers

Unió de Pagesos, JARC-COAG i Asaja Lleida van mostrar el seu rebuig que obligatòriament els empresaris agraris hagin de portar un registre horari amb les hores que fan tots els seus treballadors, ja que consideren que suposa una “càrrega de treball i de burocràcia”. En aquest sentit, van defensar que ja duen a terme un registre d’hores personalitzat amb què liquiden els salaris que corresponen a cada treballador. Tanmateix, tant CCOO com UGT de Lleida veuen bé aquesta mesura i que la Inspecció de Treball vetlli perquè es compleixi, perquè quedin registrades totes les hores extraordinàries que es veuen obligats a fer els treballadors agraris.

TerritoriAitona · Segrià
Més notícies de Aitona →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

L’Agrobiotech tanca a Lleida reclamant més innovació, competitivitat i relleu generacional al sector agroalimentari
Agro

L’Agrobiotech tanca a Lleida reclamant més innovació, competitivitat i relleu generacional al sector agroalimentari

Vanesa Ortega · 29 oct. 2026
Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.