Cultura

Essència lleidatana a la cuina

Onze joves cuiners van participar ahir en la 26 edició del concurs gastronòmic Àngel Moncusí, organitzat per la Federació d’Hostaleria i l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida. Tots ells van arribar a l’escola a primera hora, on els organitzadors els van descobrir els ingredients sorpresa amb els quals havien de treballar. Aquest any, truita de riu de Tavascan per al plat principal i poma de Lleida per a les postres. Un mercat improvisat pels alumnes de l’escola ple d’acolorits productes de proximitat havia de servir-los per completar els plats. La resta, imaginació. Els onze concursants van tenir fins a les 13.30 hores per pensar la recepta i escriure les fitxes de producció. Aleshores va començar el xouals fogons, fins que a les 16.30 hores els aspirants van presentar els plats al jurat, format pel guanyador del concurs de l’any passat, Jordi Vidal, del restaurant La Guspira de Linyola; Paolo Casagrande, del restaurant amb dos estrelles Michelin Lasarte de Barcelona; Albert Marimon, millor cuiner català de l’any 2013 i responsable del restaurant La Cava de Tàrrega; Jordi Artal, del restaurant Cinc Sentits de Barcelona, guardonat també amb una estrella Michelin, i Miquel Guarro, millor mestre xocolater d’Espanya 2013.

«Sento molta empatia amb els concursants, perquè sé els nervis que es passen quan tens mil idees al cap i poc temps per executar-les», va afirmar Jordi Vidal, membre del jurat i guanyador de l’última edició després d’haver participat en el concurs en unes altres quatre ocasions. «El nivell és altíssim i treballar amb truita de riu és apassionant, perquè poden fer-se mil i una coccions i combinacions», va afegir.

Dels onze concursants d’aquesta 26 edició, nou eren exalumnes de l’Escola. El seu director, Gregori Canalies, va afirmar orgullós que aquest concurs, considerat un dels més prestigiosos de l’Estat, no només promociona el centre sinó també tota la gastronomia lleidatana. «Esperem que en pròximes edicions s’animin cuiners més joves», va dir.

L’acte d’entrega de premis es va celebrar a la nit a la Llotja. El guanyador va ser Salvador Trabalón, del Restaurant Bruixes de Burriac de l’hotel Gran Claustre d’Altafulla, amb una truita amb calçots de plat principal i unes postres de poma amb mató i romaní.

El primer premi consistia en un sopar per a dos persones en un restaurant amb tres estrelles Michelin i una nit d’hotel. El segon classificat va ser Ramon Tudela, del restaurant Bonum de Lleida.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions
Exposicions i museus

Juneda reuneix el fotoperiodisme català en una nova edició del Miravisions

Laura Quintana · 26 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.