Economia

Ferrocarrils vol fomentar l’esquí escolar

Ferrocarrils vol fomentar l'esquí escolar

El president de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), Enric Ticó, empresa titular d’Espot Esquí i Port-Ainé, va coincidir ahir amb el sector i amb la Diputació en la necessitat de reforçar l’esquí com a esport escolar i en l’oportunitat dels jocs Olímpics del 2026 per ampliar la base d’esquiadors joves a Catalunya.

No obstant, va descartar anar més enllà per defensar la setmana blanca, tal com sí que va fer dimarts el president de la Diputació, Joan Reñé. Ticó va destacar durant la presentació de la temporada d’esquí del Pallars (que comença dissabte) l’aposta de FGC per captar nous clients, fins i tot entre els no esquiadors. Actualment suposen entre un 15% dels visitants i «volem arribar al 50%», de manera que han reforçat l’oferta del parc lúdic o activitats com el busseig d’altura. FGC repeteix promocions com el Gas al Pallars i rebaixa el forfet dos euros, fins als 32, alhora que crea noves ofertes com el forfet de debutant o el descompte familiar.

D’altra banda, Ticó va assenyalar que conjuntament les estacions i els trens que gestiona tenen superàvit i va dir que abans de finalitzar l’any sabran si hi ha alguna empresa disposada a fabricar dos trens nous per a la línia de la Pobla.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La demarcació té 105.864 pensions, un 1,38% més que fa un any, de les quals 67.356 són de jubilació, amb una quantia mitjana de 1.427,34 euros al mes.
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Analític Lleida · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.