Cultura

Filagarsa arrasa en el concurs de teatre amateur de Tàrrega

Filagarsa arrasa en el concurs de teatre amateur de Tàrrega

El grup Filagarsa de Molins de Rei va arrasar en el 27 concurs de teatre amateur de Tàrrega, organitzat pel grup de teatre BAT, amb la representació del musical Ménage a Trois. Filagarsa va aconseguir un total de 6 guardons del certamen, entre els quals 5 primers: millor grup, direcció, actriu principal, actor de repartiment i votació popular. El grup de Molins de Rei, que aquest any compleix 25 anys, ja és un vell conegut a Tàrrega. De fet, va guanyar el concurs en tres ocasions més, totes amb musicals: el 2007 amb Circus Mundi, el 2011 amb Besa’m Kate i el 2013 amb Nadal a Halloween. Romà Farrús, actor del grup, es va mostrar ahir molt satisfet d’haver aconseguit guanyar amb aquest musical que «vam estrenar fa més de dos anys i ja n’hem fet uns 35 bolos». Farrús va afegir que «poder actuar a FiraTàrrega és un gran honor».

Els premis del concurs es van donar ahir al migdia en el marc d’un dinar de gala en un restaurant de la ciutat. Aquest any han participat en el certamen un total de 6 companyies seleccionades d’entre més de 60. La directora de BAT, Teresa Robert, va assegurar que els grups de teatre amateur són cada vegada més professionals i destaquen per la seua «gran qualitat». En el seu parlament, va dedicar unes paraules al difunt Albert Rosinés, regidor de Cultura i membre de BAT, com un dels principals impulsors del certamen.

Entre els altres guardonats, cal destacar el grup de joves Tequatre de Figueres que, amb Figuretes de Vidre de Tennessee Williams, es va emportar 5 premis, 1 de primer: presentació escènica. Deixalles 81 de Sant Feliu de Codines, Nyoca de l’Ametlla del Vallès, Bell-lloc de Sant Pere de Ribes i An-danda-ra d’Andorra van obtenir un únic premi.

L’acte va concloure amb les paraules de l’alcaldessa, Rosa M. Perelló, que va felicitar els grups i va elogiar la tasca de BAT, que «amb 60 anys d’història ha contribuït, juntament amb Fira Tàrrega, a donar a conèixer la ciutat com la capital del teatre».

TerritoriTàrrega · Urgell
Més notícies de Tàrrega →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El teatre apropa la inclusió a l'alumnat de l'Urgell
Cultura

El teatre apropa la inclusió a l’alumnat de l’Urgell

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents
Cultura

Lo Memefest de Tàrrega clou la 8a edició amb 2.000 assistents

Laura Quintana · 26 oct. 2026
L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric
Cultura

L’Urgell impulsa set vídeos per divulgar el seu patrimoni ibèric

Laura Quintana · 19 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.