Successos i tribunals

Fiscalia vol 4 anys de presó per a 3 urbans per inventar-se una agressió

Fiscalia vol 4 anys de presó per a 3 urbans per inventar-se una agressió

La Fiscalia de Lleida sol·licita una condemna de quatre anys i mig de presó i tres i mig d’inhabilitació per a tres agents de la Guàrdia Urbana, R.C., J.J.C. i I. F., acusats de redactar una falsa denúncia i inventar-se suposadament l’agressió que van patir per part dels propietaris d’una gasolinera situada a l’avinguda de l’Exèrcit el 20 d’abril del 2012, segons va informar ahir El País i van confirmar fonts judicials a SEGRE. Es dóna la circumstància que un dels imputats, R.C., és l’agent que va ser detingut dimarts passat per la Policia Nacional després que fos sorprès in fraganti descarregant pornografia infantil des de casa seua a Rosselló i que va intentar ser alcaldable pel Partit Popular en aquesta localitat encara que finalment la seua candidatura no va fructificar perquè la Junta Electoral la va anul·lar.

Els propietaris, Víctor Colomé i el seu fill, van ser acusats d’un delicte d’atemptat a l’autoritat durant un control de drogues que feia la Guàrdia Urbana als voltants de la gasolinera. Pel que sembla, el control policial impedia l’accés de vehicles a la gasolinera quan es va produir una discussió entre agents i els propietaris de les instal·lacions. En el seu escrit, els agents van informar que un dels implicats «ha agafat del coll l’agent i l’ha encastat contra la paret» i va acabar sent reduït i emmanillat.

El cas va arribar als tribunals per un delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat, però el jutge va acabar arxivant la causa contra els Colomé i va obrir un altre procediment per un delicte de falsedat contra els agents. La clau cal buscar-la en l’enregistrament de les càmeres de seguretat de la gasolinera que contradiria per complet l’informe policial. En aquest sentit, Fiscalia considera que en cap moment ni el pare ni el seu fill van agredir o van intentar agredir els agents, «faltant a la veritat» en una intervenció «irregular». Amb tot, el Ministeri Públic sol·licita el pagament d’una multa de 7.200 euros.

càmeres de seguretat

L’enregistrament de les càmeres de seguretat de la gasolinera ha estat la clau per al Ministeri Públic

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Vista d'edificis de Lleida, amb part del turó de la Seu Vella al fons
Tribunals

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat
Successos

Detingut a Lleida per tres robatoris amb força en bars de la ciutat

Vanesa Ortega · 27 oct. 2026
Desallotgen una desena de persones per l'esfondrament d'una casa deshabitada al centre històric de Balaguer A Torres de
Successos

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Vanesa Ortega | ACN · 24 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.