Cultura

Fontllonga, un poble de pessebre

Fontllonga, un poble de pessebre

La desena de veïns que viuen a l’Entitat Municipal Descentralitzada de Fontllonga, a Camarasa, han convertit els carrers de la població en un gran pessebre. Més de 200 figures de fusta i de mida real omplen el carrer principal amb tot tipus d’escenes i personatges típics d’aquesta representació nadalenca. Es poden veure pastors amb els seus ramats, teixidores, tot tipus d’animals de pastura, així com els Reis Mags, el tradicional caganer, el quadre de l’adoració a Jesús o un dimoni.

La iniciativa va sorgir fa un parell de mesos amb l’objectiu d’embellir els carrers del poble durant les festes “amb un toc d’humor”, va explicar el president de l’entitat municipal i voluntari, Josep Maria Camarasa.Tots els participants estan més que satisfets amb el resultat del muntatge, en el qual han treballat més de quatre hores diàries durant els dos últims mesos. Unes escenes que no retiraran fins a final de gener perquè les puguin visitar el màxim nombre de persones.

“De moment, tots els visitants es queden sorpresos i la majoria es fan fotos i ens pregunten com hem creat les diferents escenes”. Els mateixos veïns van idear les siluetes de les figures, les van ampliar a mida real i les van pintar a sobre de la fusta per retallar-les i penjar-les a les façanes de les cases del carrer principal, fins i tot de l’església, on acaba el recorregut amb l’escena de l’adoració. “Aquí hi ha treballat gairebé tot el poble, tant els residents que durant tot l’any vivim a Fontllonga com els que vénen els caps de setmana i durant les seues vacances”.

Es tracta d’un recorregut de poc més de 400 metres en el qual es pot observar un pessebre “intergeneracional en què han participat tant persones grans com nens”.

Camarasa va explicar que, a causa de l’èxit d’aquesta edició, ja s’estan plantejant ampliar-lo de cara a l’any que ve amb més estampes potenciant els dissenys, la il·luminació i fins i tot “inclourem algun element sorpresa que els visitants hauran de buscar”.

Fontllonga vol aconseguir que aquest pessebre es converteixi en un referent per als visitants i “que puguin passejar i descobrir racons únics al poble”. “Un atractiu més amb un valor afegit que pot atreure un cert nombre de turistes”.

A través d’una aplicació que es podrà descarregar al telèfon mòbil i una sèrie d’automatismes que han dissenyat els mateixos alumnes, els visitants podran interactuar amb l’espai, accionant a distància alguns elements mòbils i els llums que el componen. El pessebre, instal·lat als porxos de la plaça de l’ajuntament, s’inaugurarà aquest divendres.

Entre les actuacions, van destacar les escenificacions d’Els pastorets i una versió de La muñeca de trapo de B. Sánchez, amb el grup d’iniciació a la dansa del club Kodokan, així com les orquestres Britten, Andreví i la banda.

En aquest sentit, diumenge vinent l’auditori municipal de Cervera acollirà l’actuació de la pianista Marianna Prjevalskaia, que clausurarà el XXVII Cicle de Concerts de Tardor i impartirà unes classes magistrals als alumnes del conservatori.

La pianista, que ha actuat en escenaris dels EUA, Europa, Corea i el Japó, oferirà un programa amb obres de Claude Debussy, Chopin i Serguei Rakhmàninov.

TerritoriCamarasa · Noguera
Més notícies de Camarasa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla
Contingut patrocinat

Balaguer acollirà el concert de guanyadores del XII Concurs Internacional de Cant Líric Germans Pla

Vanesa Ortega · 7 oct. 2026
El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia
Cultura

El Montsec torna a mirar al cel amb quatre dies de Festival d’Astronomia

Laura Quintana · 6 oct. 2026
El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger
Cultura

El FICdÀ tanca la quarta edició després de tres dies de cinema internacional a Àger

Vanesa Ortega · 5 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.